A Skyingnak már nincs külső producere - állítólag maga Barrow beszélte rá a már némileg kevésbé kócos ötöst, hogy készítsék el saját maguk a lemezt. Hogy mennyire igaza volt, azt jól mutatja, hogy Farris Badwan és társai az Endless Blue-ban és a Wild Eyedban pont oda raknak fúvós hangszereket, ahova kell. A hangzás tovább tisztult; ha a Strange House után hallgatnánk meg a Skyingot, talán észre se vennénk, hogy ugyanaz a zenekar szól, annyira messze jutottak az egykori gothok. A posztpunk azért továbbra is hangsúlyosan jelen van, és jön vele a new wave, konkrétan a korai Simple Minds az editorsös Tom Smith énekmanírjaival előadott You Saidben és az első maxinak választott Still Life-ban. Van itt még shoegaze a Spiritualized vagy még inkább elődzenekara, a Spacemen 3 irányából (Changing The Rain), elszállós Echo & The Bunnymen-utalás (Dive In), ősriffel ellátott Suede-zúzás (Monica Gems), radioheades utánérzés (Oceans Burning), a 8 és fél perces, többtételes Moving Further Away-ből pedig - ami ennek a lemeznek a Sea Within A Sea-je - még a Chemical Brothers is előhömpölyög. Természetesen ez sem teszi kommerszebbé a lemezt és a zenekart, csak jobbá, a Horrors stílusváltásai pedig egyre jobban hasonlítanak az Arctic Monkeys pálfordulásaira - a különbség csak annyi, hogy még egylemeznyi hátrányban vannak.
XL/Neon Music, 2011