Lemez - Hideg szerelem - !!!: Strange Weather, Isn't It?

  • - minek -
  • 2010. szeptember 23.

Zene

Az emberben jogos gyanút ébresztenek azon formációk, melyeknek már a neve is olyan furcsa, hogy külön kiejtési tanácsadót kell mellékelni hozzá. Ráadásul a !!! esetében mintegy kötelező kör a megoldási javaslatok elővezetése:

Az emberben jogos gyanút ébresztenek azon formációk, melyeknek már a neve is olyan furcsa, hogy külön kiejtési tanácsadót kell mellékelni hozzá. Ráadásul a !!! esetében mintegy kötelező kör a megoldási javaslatok elővezetése: a zenekar - túlságosan liberálisnak tűnő - értelmezése szerint tetszőleges egy szótagú kifejezés háromszori ismétlése is megteszi, de a kanonikus értelmezés csak azért is a csk-csk-csk (na jó, magyarul legyen: csak-csak-csak) felfejtést kínálja. Pedig amúgy egy kedves, még a kilencvenes évek közepe táján alakult kaliforniai zenekarral van dolgunk, amely tiszteletreméltó kitartással gyakorolta az egymással egy csodás történelmi pillanatban összeérő posztpunk és new wave/diszkó hagyomány egyidejű felelevenítését - aztán hamarosan a trendek is utolérték őket. Mindehhez mondjuk nem társult különösebb szorgalom: 2000-től kezdődően mostanáig mindössze négy albumot bírtak kiadni, s terjedelmi szempontból nézve a legfrissebbel sem erőltették meg magukat, bár a végeredmény legalább jó tömény lett.

A többszöri tagváltáson átesett, alapesetben öttagú (koncertszínpadon oktetté bővülő) zenekar a jól megfontolt eklektika megszállottja. Alapos precizitással hegesztenek össze funkygrúvokat, majdnem klasszikus diszkó-, illetve néha már kifejezetten house-ütemeket, Tyler Pope emblematikus, számtalan más formációba kikölcsönzött basszusgitárjátékát, elektronikus vartyogást és valószínűtlen, néha kifejezetten túlviláginak tűnő gitárhangzást. Mindehhez jön az énekes, Nic Offer elsőre tán jellegtelennek tűnő, de a megfelelő pillanatokban hangsúlyosan megszólaló vokálja. A nyitószám, az élő funk-break AM/FM után a Most Certain Sure-ban már vissza is találnak a hideg, pszichedelikus diszkóhoz - s a későbbiekben is fenntartják az érzékeny, számok közötti, sőt számokon belüli egyensúlyt a forró ritmusok és a "kúlságos" hangszeres és elektronikus körítés között. Azt még megjegyeznénk, hogy számcím-adásban különösen király az amúgy tartalmi gazdagságra nem kifejezetten törekvő !!!. A Jamie, My Intentions Are Bass szinte már jobb, mint maga a kissé félbehagyottnak tűnő (viszont kiváló funkos gitártémával tüntető) szám, az Even Judas Gave Jesus A Kiss viszont hibátlanul valósítja meg forma és tartalom egységét. A záró, überperkusszív The Hammer pedig talán még e táncorientált formáció maximálisan talp alá való számai közül is kiemelkedik úgy rafinériában, mint célratörésben. Kicsit tán még lehetett volna dolgozni az új albumon, de a végső benyomás alapján megérdemlik a piros pontot.

Warp/Neon Music, 2010

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.