lemez - MILKY DISCO 2. - LET'S GO FREAK OUT

  • - minek -
  • 2009. szeptember 3.

Zene

Az 1995-ben alapított londoni Lo Recordings mindig is élen járt az izgalmas, sokszor formabontó, de rendre szórakoztató zenék kiadásában - mostanság pedig különösen erős a publikációs listájuk. S emellett még trendformálásban is jeleskednek: Milky Disco című kompilációs sorozatuk második állomását például hibátlan ízléssel, elképesztően széles merítéssel, s nem is csupán a kiadó portfóliójából (továbbá nem csak tipikus "nu disco" számokból) válogatták össze.
Az 1995-ben alapított londoni Lo Recordings mindig is élen járt az izgalmas, sokszor formabontó, de rendre szórakoztató zenék kiadásában - mostanság pedig különösen erõs a publikációs listájuk. S emellett még trendformálásban is jeleskednek: Milky Disco címû kompilációs sorozatuk második állomását például hibátlan ízléssel, elképesztõen széles merítéssel, s nem is csupán a kiadó portfóliójából (továbbá nem csak tipikus "nu disco" számokból) válogatták össze.

A huszonkét elõadó (és még számtalan remixõr) munkája között nem találunk unalmas darabot - annál több zseniálisan beteg produkciót. Elég egyszer végighallgatni, máris egy véget nem érõ idõutazás közepén találjuk magunkat: hosszabb-rövidebb utalások a német krautrocktól, a klasszikus és a pszichedelikus diszkótól kezdve a korai elektro-indusztriálon, italón meg a new wave punk funkon át egészen a techno/house hagyományig - és vissza. És mindez csak az ihletõ hagyomány, mely feltétlenül szükséges az efféle jóízû, gusztusos zenei hibridek elõállításához - szigorúan a jelenben. Dilis, mégis ismerõs szintihangok, puffogó basszus, néha egy-egy helyénvaló vokál - de legfõképpen hipnotikus, többnyire a szokásos tech/house sebességnél lassabb, mégis táncra ingerlõ ritmusok: a címadó definíció mégiscsak pontos. Az elõadók között a viszonylag jobban ismert nevek (Black Devil Disco Club, Rune Lindbaek, Subway, Richard Sen, Hatchback, Kerrier District) mellett több mint tucatnyi friss produkció (Polyester, Pink Stallone, Gatto Fritto, CFCF és társaik) - de a hülye álnevek helyett tessenek inkább a zenével foglalkozni!

Lo Recordings/Neon Music, 2009

*****

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.