lemez - ROBYN: BODY TALK PT. 2

  • - minek -
  • 2010. szeptember 16.

Zene

Sok időbe telt, míg a svéd szőkeség eljutott a hallatlanul tehetséges tinisztár szerepéből az érett előadóművész és (szabálytalan) díva pozíciójába. E nehéz, alkalmanként kimerítő, s jórészt minden stációjában szórakoztató út végén ott áll 2010 szupersztárja: a már öt éve saját kiadót gründoló, teljes alkotói szabadságot élvező Robyn.
Sok idõbe telt, míg a svéd szõkeség eljutott a hallatlanul tehetséges tinisztár szerepébõl az érett elõadómûvész és (szabálytalan) díva pozíciójába. E nehéz, alkalmanként kimerítõ, s jórészt minden stációjában szórakoztató út végén ott áll 2010 szupersztárja: a már öt éve saját kiadót gründoló, teljes alkotói szabadságot élvezõ Robyn. Amit manapság mûvel, az nemcsak szórakoztató, de trendi is - és már azt is megteheti, hogy három különbözõ (mini)albumon adja ki kiapadhatatlan ihletének gyümölcseit. A most megjelent kettes számú lemez (elõzményéhez hasonlóan) tökéletesen igazolja koncepcióját: ez a nyolc, többé-kevésbé egyenletesen erõs dal szép, kerek egészet alkot - s már most várjuk a decemberre ígért harmadik fejezetet. Az elsõ három szám (In My Eyes, Include Me Out, Hang With Me) mondhatni, tökéletes, a telivér nyolcvanas éveket idézõ elektropop/r&b/diszkó: Robyn hangja magabiztos és ellenállhatatlanul vonzó, a zenei alap pedig csilingelõen optimista. Azután jönnek a robotbugik, mint például a Savage Skulls duó által összerakott Love Kills, majd a szokásos, ezúttal rutinszerû Diplo-munka (Criminal Intent), no és a titkos csúcspont, a Snoop Doggal közösen elõadott U Should Know Better: beszarás, de Snoop szinte jobb, mint valaha. Ez és a zárásként elõvezetett akusztikus darab (Indestructible) csak erõsíti bennünk a képzetet: Robynnak tényleg sikerült magát a megfelelõ helyre navigálnia. Pont annyira tûnik léhának, hogy kúlsága miatt sokan rákattanjanak, ugyanakkor van benne annyi egészséges izgalom, szubverzív erõ és világra való (ál)naiv rácsodálkozás, hogy ne unjuk meg egyhamar.

Konichiwa, 2010

****

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.