lemez - SLEIGH BELLS: TREATS

  • - greff -
  • 2010. június 17.

Zene

Hangosnak lenni kétségkívül még nem maga a dicsőség, de kiindulásnak azért ma sem utolsó. Márpedig a brooklyni Sleigh Bells rendkívül lármás.
Hangosnak lenni kétségkívül még nem maga a dicsõség, de kiindulásnak azért ma sem utolsó. Márpedig a brooklyni Sleigh Bells rendkívül lármás. Ketten vannak benne, egy fiú és egy lány, mint a White Stripesban. Derek E. Miller gitárost, ha jól emlékszem, mi is láthattuk fûrészelni hét éve a Kultiplexben a Poison The Well soraiban, Alexis Krauss énekesnõ pedig egy Rubyblue nevû popzenekarban dalolászott korábban. A 2008 óta tevékenykedõ duó Crown On The Ground címû dalának demóverziója tavaly õsszel agreszszív vírusként cikázott végig a blogoszférán, a napokban megjelent elsõ lemez tétje így csakis az lehetett, hogy vajon képesek lesznek-e azt a brutális slágert hasonlóan ütõs tételekkel körbefogni, vagy sem.

És a Sleigh Bells nem vallott szégyent. Igaz, nagy meglepetésekkel a Treats már nem tud szolgálni, hiszen mindegyik dala - a kölcsönvett Funkadelic-téma köré épített, szelídebb Rill Rillt leszámítva - ugyanarra a receptre épül, mint az elhíresült vezérszám: primitíven kattogó, agresszív hiphopütemekre programozott dobgép, tízesre csavarva sivalkodó gitárok és szintetizátorok, behízelgõ angyalkahang. Ha a Big Blackben anno nem egy súlyos szociopata írta volna a számokat, hanem egy amfetaminhabzsoló klubkutató, nos, az alighanem pont ilyen lett volna. A Bells friss, virgonc és vakító fehér káosza a megemelt dózisban egyfelõl még offenzívabbnak tûnik, másrészt viszont eksztatikusabbnak is: a Treats a lélekben továbbra is alsós felnõttek vízipisztollyal, lufibombával és konfettiágyúval megvívott könyörtelen hadjáratainak tökéletes aláfestõ zenéje.

Mom Pop/N.E.E.T., 2010

*****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.