lemez - SOULSAVERS: BROKEN

  • G. A.
  • 2009. szeptember 10.

Zene

Rich Machin és Ian Glover eredetileg elektronikus stúdióprojektnek indult zenekara a 2007-es, második Soulsavers-lemezen (It's Not How Far You Fall, It's The Way You Land) jelentõsen megemelte a tétet, amikor a korai anyagaik mérsékelten átütõ downtempójába lassú rockot, soult, bluest és gospelt kevert, valamint megnyerte magának Mark Lanegant énekesnek. Lanegant, a(z amerikai) negyvenes generáció talán legjobb bárdját, ezt a Tom Waitsbe oltott Scott Walkert választani valami sötéten csordogáló zenéhez persze maga a tutira menés - minden egyes vendégjátékánál kérdés hát, hogy a zenei alapok vajon felérnek-e a megbízhatóan kimagasló énekdallamokhoz és dalszövegekhez.

A Soulsavers esetében, bánatunkra, nem lehet magabiztos igennel felelni. A zenekar feldolgozásai vitathatatlanul kimagaslók: a 2007-es lemez végén ott volt az elmúlt tíz év legszebb Stones-átformálása, a Brokenen pedig egy Palace Brothers- és egy Gene Clark-számot alakítanak már-már szakrális himnuszokká. A saját dalok nívója viszont ezúttal is ingadozó: a gospelezés (All The Way Down) és a zongorás búsulás (Can't Catch The Train) jól megy a zenészeknek, a space-rock (Death Bells) már kevésbé, dzsesszbõl (Rolling Sky) és filmzenés instrumentálisból (Wise Blood) pedig csak átlagos teljesítményekre futja nekik; a Lanegan mellett felbukkanó, nem kevésbé hírhedt dalnokok (Mike Patton, Jason Pierce, Gibby Haynes) torokzörejeit ráadásul rendre eltemetik az ezernyi hangsáv alá. Egyszóval a Soulsavers is olyan zenekar, amelyet a hübrisz akadályoz meg abban, hogy igazán nagyszerûvé váljon.

V2, 2009

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.