rés a présen

„Lüktető csődület”

  • rés a présen
  • 2022. április 6.

Zene

Mariam Doumbia énekes – Amadou & Mariam

rés a présen: Több mint harminc éve együtt zenéltek a férjeddel. Együtt is kezdtétek?

Mariam Doumbia: A zenélést nagyon fiatalon kezdtük mindketten a Mali fővárosában, Bamakóban működő vakok ifjúsági intézetében (Institute for the Young Blind). Ottani diákként találkoztam Amadou-val.

rap: Kezdettől nyilvánvaló volt, hogy az együttlétetek a zenélésről is szól?

MD: A zene hozott minket össze, ezért természetes volt, hogy együtt fogunk zenélni. Nagyon harmonikusan tudunk együtt dolgozni. Miközben együtt élünk és alkotunk, megtanultuk, hogy folyamatosan egyeztetnünk kell és foglalkozni azzal is, amiben nem értünk egyet, valamint nagyon gyorsan megoldásokat kell találnunk a problémáinkra.

 
Fotó: Julio Bandit

rap: Mikortól jegyeznek benneteket világzenei sztárelőadókként? Hogyan indult karrieretek?

MD: Maliban kezdtük a koncertezést, a világ körüli turnék pedig azután indultak, hogy 1996-ban Párizsba költöztünk, és pár évig együtt dolgoztunk Manu Chaóval. Ő volt a producere a Dimanche à Bamako című albumunknak, amely hozzásegített minket a népszerűséghez. Játszottunk később a U2 zenekarral, meg turnéztunk a Coldplayjel, de számos más nagyszerű művésszel is összehozott minket a sors a munkánk során.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

A végtelenített Simonka-per a bírói függetlenség árnyékában

A Simonka-per bírája, Laczó Adrienn lemondása nem a politikus elleni büntetőperről szól, de azt (is) nagymértékben befolyásolja. Egyrészt a szemünk előtt játszódik le egy irreálisan elhúzódó elsőfokú bírósági eljárás, másrészt a bírósági szervezet súlyos rendszerhibái mutatják, hogy egy tárgyalás hogyan fordul bohózatba és mi lesz a bírói autonómiával.