Koncert

M.O.D.

  • V. Á.
  • 2014. március 27.

Zene

A New York-i hardcore-mozgalom egyik legellentmondásosabb személyisége, Billy Milano minden túlzás nélkül kultikusnak mondható Method Of Destructionjének jubileumi turnéállomásai közé csak az utolsó pillanatban került be Magyarország.

A zenekar pihenőt tervezett erre a napra, de a hazai szervezők addig szívták a vérüket, amíg rá nem bólintottak a koncertre, amiből aztán tökéletes retro hardcore-fesztivál kerekedett jó pár hazai zenekarral - fellépett például a kiváló formában játszó budapesti hc-őskövület, az A.M.D is.

Az M.O.D. mindig is Milano ügye volt. Az Anthrax tagjaival annak idején összehozott, kétlemezes szupergrupp, az S.O.D. által kitaposott ösvényen haladt tovább, vagyis a nyolcvanas évek thrash metalját vegyítette a korabeli, mára már szintén klasszikusként jegyzett hardcore-zenekarok, a Cro-Mags vagy az Agnostic Front velősségével és intenzitásával. Az élőben meglepően alacsony, hosszú hajú, szakállas, kicsit az Exodus pár éve elhunyt exénekesére, Paul Baloffra emlékeztető Milano - aki a hírek szerint már korántsem akkora troll, mint a hőskorban, hanem gyakorló buddhista lett - egy láthatóan az S.O.D.-n és társain felnőtt, imádnivaló lelkesedéssel játszó fiatal dobossal és gitárossal, valamint egy ránézésre is a nyolcvanas évek New Yorkján edződött basszusgitárossal érkezett, és az este szelleméhez híven tökéletes retrobulit prezentált. Ehhez kiváló helyszínként szolgált a jócskán átalakult és átkeresztelt Trafó-pince, ami mostanában kicsit úgy néz ki, mint névrokona, a gödöllői Trafó, és csontra megtelt azokkal a budapesti arcokkal, akiket legutóbb talán a tavalyi Suicidal Tendenciesen lehetett látni, és akiket egyáltalán nem érdekelt, hogy az M.O.D. az elmúlt húsz évben mindössze három, ráadásul nem is túl jó lemezt készített. Tökéletesen elég volt nekik az első pár klasszikus album slágerparádéja, meg persze az elmaradhatatlan S.O.D.-blokk az emblematikus Kill Yourselffel az élen.

Kontra Klub, február 17.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."