Idén februárban, a berlini Pierre Boulez teremben Daniel Barenboim, Michael Barenboim és Kian Soltani két estén megszólaltatta Mozart hat zongoratrióját. A hangversenyekről felvétel készült, ez jelent meg most lemezen – párjaként annak a korábbi CD-nek, amelyen ugyanez az előadógárda játssza Mozart két zongoranégyesét, kiegészülve Julija Dejneka brácsással.
A lemez meghatározó mozzanatai közé tartozik, hogy Barenboim hozzá igen közel álló társakkal kamarazenél, olyan családias légkörben, amely a produkciók profilján is egyértelműen kedvező nyomot hagy. A hegedűs a fia (Budapesten is járt már versenymű-szólistaként, kitűnő muzsikus, de nem az édesapja nagyságrendje, ez azonban itt és most egyáltalán nem érezhető), Kian Soltani pedig (akárcsak a korábbi lemezen Julija Dejneka) Barenboim híres zenekara, a West-Eastern Divan Orchestra oszlopos tagja, amúgy saját jogon is nagyszerű csellista és kamaramuzsikus, korábbi önálló lemeze is bizonyította ezt.
Fontos a felvételeken a nagy öreg és a fiatalok kölcsönösen inspiráló együttműködése; fontos, hogy a művek kronológiai sorrendben szólalnak meg, s így nyomon követhetjük a műfaj mélyülését, gazdagodását, kiteljesedését – de legfontosabb mégis az előadásmód varázsos természetessége és kiforrottsága, az a mindenfajta erőszaktól és kimódoltságtól mentes, sallangtalan egyszerűség, amely ugyanakkor könnyedséggel és eleganciával is párosul, és persze a kidolgozás makulátlan tökéletességét, a hangzás áttetsző jellegét sem hagyhatjuk említetlenül. Tisztaság, kiérleltség, egyszerűség – minden híven idézi Mozart szellemét.
Deutsche Grammophon, 2019