Lemez

Perfect Pussy: Say Yes To Love

  • Lang Ádám
  • 2014. május 3.

Zene

Még 2000 környékén olvastam egy Green Day-interjút, amiben a basszusgitárosuk azért temette a punkot, mert már az anyja barátnője is festi a haját, és orrkarikát hord. Most meg itt van egy operákon és dzsesszen nevelkedett bölcsészlány meg négy jóképű, grafikusforma fazon azzal a névvel, hogy Perfect Pussy. Ráadásul olyan a zenéjük, mintha kihajolnánk a gyorsvonat ablakán.

A releváns zeneblogok időről időre feldobnak egy-egy olyan punkzenekart, ami az internet előtti időkben örök foglaltházra lett volna ítélve. Legutóbb talán a White Lung volt ilyen a riot grrrl-vonalról, de azt a zseniálisan kiforgatott gitártémák ellenére se tudtam igazán szeretni az énekesnőjük affektálása miatt. Ezzel szemben a Perfect Pussyban nem sok kivetnivaló akad.

A zenekar a lemez első kétharmadában nagyjából rendbe teszi mindazt, ami kifogásolható volt a tavalyi, négyszámos demójukon: a zaj és az eszeveszett tempó ellenére epikusan ívelő gitárok mellett végre kivehető Meredith Graves üvöltése, vannak dalstruktúrák, ragadós refrének, frappáns tempóváltások, sőt még egy megafonos ballada is. Az utolsó harmadban pedig meglepetésre ambientes intermezzo, majd egy noise-os lezárás jön! Összességében - a király hc-punk dalokon túl - arról szól ez a lemez, hogy a punk nem halt meg, hanem az egyik lehetséges kifejezési forma lett - bárki számára. És hogy már alig meglepő, ha egy mosolygós lány a pofánkba üvölti, hogy soha többé nem akarja azt érezni, hogy nem tökéletes.

Captured Tracks, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.