Lemez

Perfect Pussy: Say Yes To Love

  • Lang Ádám
  • 2014. május 3.

Zene

Még 2000 környékén olvastam egy Green Day-interjút, amiben a basszusgitárosuk azért temette a punkot, mert már az anyja barátnője is festi a haját, és orrkarikát hord. Most meg itt van egy operákon és dzsesszen nevelkedett bölcsészlány meg négy jóképű, grafikusforma fazon azzal a névvel, hogy Perfect Pussy. Ráadásul olyan a zenéjük, mintha kihajolnánk a gyorsvonat ablakán.

A releváns zeneblogok időről időre feldobnak egy-egy olyan punkzenekart, ami az internet előtti időkben örök foglaltházra lett volna ítélve. Legutóbb talán a White Lung volt ilyen a riot grrrl-vonalról, de azt a zseniálisan kiforgatott gitártémák ellenére se tudtam igazán szeretni az énekesnőjük affektálása miatt. Ezzel szemben a Perfect Pussyban nem sok kivetnivaló akad.

A zenekar a lemez első kétharmadában nagyjából rendbe teszi mindazt, ami kifogásolható volt a tavalyi, négyszámos demójukon: a zaj és az eszeveszett tempó ellenére epikusan ívelő gitárok mellett végre kivehető Meredith Graves üvöltése, vannak dalstruktúrák, ragadós refrének, frappáns tempóváltások, sőt még egy megafonos ballada is. Az utolsó harmadban pedig meglepetésre ambientes intermezzo, majd egy noise-os lezárás jön! Összességében - a király hc-punk dalokon túl - arról szól ez a lemez, hogy a punk nem halt meg, hanem az egyik lehetséges kifejezési forma lett - bárki számára. És hogy már alig meglepő, ha egy mosolygós lány a pofánkba üvölti, hogy soha többé nem akarja azt érezni, hogy nem tökéletes.

Captured Tracks, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.