Lemez

Portico: Living Fields

  • - minek -
  • 2015. május 3.

Zene

A 2007 és 2012 között három albumot prezentáló brit Portico Quartet tavaly fogyatkozott három főre: Jack Wyllie eredetileg szaxofonos, Milo Fitzpatrick bőgős, Duncan Bellamy pedig dobos, még ha mostanában többet molyolnak is a gépekkel. A rövidített nevű Portico voltaképpen keveset mentett át a régi formáció dzsesszes hangulatából – az új zeneanyag erős elektronikus bur­kolata alatt az élő hangszerek álcázva, maszkírozva, torzítva-modulálva szólalnak meg. Mégsem mond­hatjuk, hogy lemezük nélkülözné az organikusságot, az érzéki erőt és
a maximális elevenséget: a Living ­Fields ugyanis a muzsikustrió és három remek vokalista szerves együttműködésében készült. A neo-soul crooner Jamie Woon, a szintén a génmódosított R&B-ben utazó Jono McCleery és az alt-J vokalistája, Joe Newman is régi barátok, alkotótársak: közös munkájuk gyümölcse a maga relatív tömörségében is varázsos hangulatú album. Két rövid zenei intermezzo mellett hét, zömmel igen erős dalt, összhatását tekintve pedig egy alig több mint 36 perces utazást kapunk – valószínűtlen és mégis ismerős zenei tájakon keresztül. A lassú, de erős sodrású hangképek néha Philip Glass repetitív munkáit idézik, s a dzsesszben megfürdetett ambienthangulat mellett már a nyitószám, a Living Fields felütésében előkerül (majd a Jamie Woon által prezentált záró tételben, a Memory Of Newnessben visszatér) a vastag, dubstep után örökül maradt szubbasszus. Talán Joe New­man melankolikus soultémái (101, Atacama, Brittle) karcolnak leg­inkább, de a színvonal végig egyenletesen erős marad.

 

Ninja Tune/Neon Music, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.