Koncert

Rod Stewart Budapesten

Zene

Noha a veterán énekesnek egy ideje már nincs új slágere, folyamatosan gondoskodik a szórakoztatásunkról: pár éve kiadott egy nagyszerű önéletrajzi könyvet, tavaly januárban sikeresen széttrollkodta a skót focikupa sorsolását, és persze turnézik. Hozzánk negyedszer látogatott el – most is kifogástalan zenekarral érkezett, amelyben hibátlanul játszik a szaxofonos, biztos kezű a billentyűs, és a vokalista csajok bármilyen tehetségkutató győztesét simán az asztal alá énekelnék. Sir Rod leopárdmintás zakóban lépett színpadra, hozzá passzoló leopárdmintás cipővel, a nézők pedig örömmel nyugtázhatták, hogy az este slágerek, a Celtic iránti rajongás (még a lábdobon is a glasgow-i csapat címere volt) és az önirónia jegyében telt el.

Stewart egy pillanatig sem vette komolyan magát, még akkor sem, amikor a Rhythm of My Heart alatt saját lovaggá ütését játszatta be a kivetítőn. A Downtown Traint úgy konferálta be, hogy az egyik legnagyobb élő dalszerző követte el, vagy­is ő, aztán röhögve jegyezte meg, hogy természetesen Tom Waitsre gondolt, majd még nagyobbat nevetett, amikor rájött, hogy nem is az a szám következik. A koncert első felében inkább a táncos dalok domináltak, így meglehetősen furán hatott, hogy csak ülőhelyeket adtak el. Ennek ellenére sokan kezdtek táncolni, amit viszont jó pár „üléspárti” vett zokon… Az akusztikus blokk elején maga a főhős is megkérte az elöl állókat, hogy üljenek le, mert a mögöttük lévők nem látnak semmit. Aztán a zenekar visszaállt sztenderd üzemmódba, és megint a pörgősebb darabok jöttek. A két zárószám az egyaránt diszkós Baby Jane, illetve a Da Ya Think I’m Sexy? volt, ami elég érdekes kérdés egy 73 éves embertől, de ezen az estén tényleg semmit nem kellett komolyan venni. Azt sem, hogy bő tucatnyi sláger kimaradt a műsorból, hiszen azt már senki nem várhatja el Rod Stewarttól, hogy ennyi idősen 4-5 órás koncerteket adjon.

Papp László Budapest Sportaréna, január 29.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.