Lemez

Roots Manuva: Bleeds

  • Velkei Zoltán
  • 2015. december 19.

Zene

Új nagylemezzel jelentkezett a brit hiphop egyik leghíresebb előadója. A Bleeds több mint négyéves hallgatást tör meg, tele van remek ötletekkel, és a számokban közreműködő stáb sem akármilyen: a végeredmény gond nélkül versenyben van az elmúlt tíz év legjobb Roots Manuva-lemezéért.

Roots Manuva első kislemeze húsz évvel ezelőtt jelent meg, s bár azóta rengeteg dolog köthető a nevéhez, mégis a Bleeds tekinthető az első felnőtt albumának. Az életmű játékosabb fejezeteihez (Brand New Second Hand, Run Come Save Me, Slime & Reason) képest most olykor meglehetősen komor témákról rappel, és ehhez jól társul az elektronikus zenei környezet, amely ennyire talán még sosem volt jellemző a hangzására. Jó kezekben voltak a számok: a tizedik perc körül érkezik a már jól ismert Four Tet-kollaboráció (Facety 2:11), majd később egy traputánzat (One Thing) és egy Max Richter-klasszikus újraértelmezése (I Know Your Face), miközben a sessionzenészek közt Doug Wimbish amerikai basszgitáros (aki már a világ legelső hiphoplemezein is zenélt) remekel, az utómunkálatokat pedig több esetben is Adrian Sherwood végezte.

A negyvenes éveit megkezdő Manuva utolsó két nagyobb munkája után talán joggal kapott kritikákat azért, mert az elkerülhetetlennek tűnő (ki)öregedés mezejére lépett – de a Bleeds olyan visszatérés, amelyre a rajongók később is emlékezhetnek majd. Nos, így kell felvezetni a következő húsz évet.

Big Dada/Neon Music, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.