Lemez

Scissor Sisters: Magic Hour

  • - legát -
  • 2012. július 22.

Zene

Az amerikai ötös a nosztalgia mocsarából startolt, de a 1970-es évek sűrűjéből olyan ügyesen halászták elő az értékelhető motívumokat, hogy a hozott anyag ellenére is teljesen eredeti dolog került ki a kezük közül.

Talán még az sem túlzás, hogy a Scissor Sisters a 2000-es évek elejének legütősebb popprodukcióját hozta létre; első két lemezükön olyan ordas slágerek sorakoztak, mint az I Don't Feel Like Dancin' vagy a Comfortably Numb Bee Geesre hangszerelt változata.

A sikersorozatot hosszabb szünet követte: a zenekar csak tavalyelőtt hallatott ismét magáról a Night Workkel, ami a kedvező kritika és Lady Gaga ajánlása ellenére sem tudta újra az egekbe repíteni őket. A jó hír az, hogy az új albummal Jake Shears és társai leszálltak az időgépről, a rossz pedig, hogy helyette trendi, gyorskajaként fogyasztható slágerekkel álltak elő, amik persze kifogástalanok a maguk nemében, csak éppen a "maguk nemébennel" van a baj. Az efféle vegytiszta gépi hangzás mellé (a Keep Your Shoes On, a Best In Me vagy a Self Control című számokban) inkább a Nicki Minaj-típusú torz dívák, a rosszabb pillanatokban (Shady Love) pedig bármilyen 100+ kg súlyú, aranyfukszba és baseballsapkába öltöztetett konzumnigga illene, nem pedig egy olyan, eddig kifinomultnak hitt előadó, mint Jake Shears. És akkor még nem is beszéltünk a nagy slágerként beharangozott Only The Horses című rettenetről, ami akár tisztelgés is lehet az olyan kelet-európai dance- és house-előadók előtt, akiknek a nevére nem véletlenül nem emlékszik senki. A Scissor Sisters legnagyobb kereskedelmi sikere kapujában áll.

Universal, 2012

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.