Lemez

Sharon Van Etten: Remind Me Tomorrow

  • - minek -
  • 2019. március 14.

Zene

Az utóbbi évtized egyik legizgalmasabb előadója, a New Jersey–Tennessee–New York vonalat (zeneileg is) végigjáró énekesnő-dalszerző igazi late bloomer, akit egyedi hangzásról árulkodó, házilagos készítésű felvételei és barkácsolt hanghordozói után fedeztek fel, bár azóta bőven bepótolta a késést. A Remind Me Tomorrow az ötödik albuma, és mindent megtalálni rajta, amiért szeretni szokták, sőt még annál is többet, ami nem kis részben a St. Vincenttel is dolgozó Jon Congleton producernek köszönhető. A korábbi akusztikus gitár-ének kombináció a múlté, a jellegzetes vokál is más, elsőre talán szokatlan audiokörnyezetben szólal meg, és ez a szokás szerint okosan összerakott, emlékezetes dalokon még egyet csavar: ahogy például a No One’s Easy to Love emlékezős történetmesélését becsomagolják egy kissé torzított szintetizátoros környezetbe, és ehhez társul még egy bitangul megküldött riff. A Memorial Day ehhez képest még a régi Tricky-repertoárba is beleférne a maga kitekert elektronikus hátterével és lüktető ritmusával, de a Comeback Kid markáns dobalappal kísért elektrorock döngölése, vagy a Hands fémes-experimentális hangkulisszába csomagolt szerelmes száma is remek darab. Halljuk a hajlékonyságában és változékonyságában is egyedi énekhangot, a gazdagon áradó melódiákat és a szokásos, érzelmi hullámvasútról tanúskodó strófákat és refréneket, de közben a friss, újraértelmezett és -formázott Van Etten-világ izgalmasabb, mint valaha.

Jagjaguwar, 2019

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.