Lemez

Steven Tyler: We’re All Somebody From Somewhere

  • Soós Tamás
  • 2016. augusztus 28.

Zene

A country az új rockzene, hangoztatja lépten-nyomon – interjúkban, de még a Nashville c. zenés tévésorozatban is – Steven Tyler, s bár nyilván azért kampányol így a rock and roll legnagyobb szájú énekese, mert ebben a műfajban hozta ki élete első szólólemezét, alapvetően azért igaza van. Már évtizedek óta a popcountry tölti be azt az űrt Amerikában, amit a 90-es években az arénarock kimúlása hagyott, ez tud felszínen maradni a rádiókban és megtölteni tízezres stadionokat, részben azért is, mert több köze van az Aerosmith által is játszott nagy ívű, kommersz rockzenéhez, mint Johnny Cash vagy Hank Williams örökségéhez.

Innen, na meg a botrányosan érdektelen legutóbbi Aerosmith-lemez felől nézve teljesen logikus, hogy Tyler az anyazenekar jövőre startoló búcsúturnéja előtt olyan nashville-i szakmunkások segítségével próbálja beindítani szólókarrierjét, akik tudják azt, amit az Aero­smith már rég nem: slágert írni. Az énekes megadja a rádióknak, ami nekik jár – bendzsóra áthangszerelt autóreklám-zenét –, és azt is, ami a rajongóknak – alig leplezetten stonesos ’smith-dalokat –, de ezek után is akad még vagy fél tucat, a country és a rock határán billegő sláger a lemezen, ez pedig, akárhogy is számolom, pont hattal több, mint ahány emlékezetes szám volt a Music from Another Dimension!-ön. És ezek annak ellenére is jobban állnak Tylernek az öregrockeres haknizásnál, hogy az albumot a szakmai profizmus mellett a csúcson maradás kényszere hatja át, nem pedig a zenélés – pláne nem a country – felhőtlen öröme.

Dot, 2016

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."