Lemez

Steven Tyler: We’re All Somebody From Somewhere

  • Soós Tamás
  • 2016. augusztus 28.

Zene

A country az új rockzene, hangoztatja lépten-nyomon – interjúkban, de még a Nashville c. zenés tévésorozatban is – Steven Tyler, s bár nyilván azért kampányol így a rock and roll legnagyobb szájú énekese, mert ebben a műfajban hozta ki élete első szólólemezét, alapvetően azért igaza van. Már évtizedek óta a popcountry tölti be azt az űrt Amerikában, amit a 90-es években az arénarock kimúlása hagyott, ez tud felszínen maradni a rádiókban és megtölteni tízezres stadionokat, részben azért is, mert több köze van az Aerosmith által is játszott nagy ívű, kommersz rockzenéhez, mint Johnny Cash vagy Hank Williams örökségéhez.

Innen, na meg a botrányosan érdektelen legutóbbi Aerosmith-lemez felől nézve teljesen logikus, hogy Tyler az anyazenekar jövőre startoló búcsúturnéja előtt olyan nashville-i szakmunkások segítségével próbálja beindítani szólókarrierjét, akik tudják azt, amit az Aero­smith már rég nem: slágert írni. Az énekes megadja a rádióknak, ami nekik jár – bendzsóra áthangszerelt autóreklám-zenét –, és azt is, ami a rajongóknak – alig leplezetten stonesos ’smith-dalokat –, de ezek után is akad még vagy fél tucat, a country és a rock határán billegő sláger a lemezen, ez pedig, akárhogy is számolom, pont hattal több, mint ahány emlékezetes szám volt a Music from Another Dimension!-ön. És ezek annak ellenére is jobban állnak Tylernek az öregrockeres haknizásnál, hogy az albumot a szakmai profizmus mellett a csúcson maradás kényszere hatja át, nem pedig a zenélés – pláne nem a country – felhőtlen öröme.

Dot, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.