Lemez

Supersuckers: Get The Hell

  • Soós Tamás
  • 2014. április 13.

Zene

Eddie Spaghetti nemcsak a művésznévválasztásnak, hanem a karrierépítésnek is nagy mestere. Egy pornográf regényről elnevezett bandájával 1989-ben pályázott át Arizonából Seattle-be koszlott, punkos rock 'n' rollt játszani - mondván, ott kevesebb a feltörekvő banda.

A grunge ugyan nem nyelte le az ódivatú rockzenét a Motörheadnél is mocskosabban és a szokottnál ironikusabban játszó Supersuckerst (a 90-es években a Sub Pop kiadót bomlasztották belülről), de a drogozós-farkalós sörivóslágerekkel egyébként kigürcölt siker meszsze kerülte őket. Ebben szerepe lehet annak is, hogy soha nem vetették meg a piszkos vicceket (a La Mano Cornuda végére a Sub Pop producerének rögzítőre vett smúzolását rakták be, amint felnyalja magát egy Supersuckers-koncert vendéglistájára), a kultuszukat viszont jól szajkózható szlogenekkel és príma rocklemezekkel építették ki. A magát a "világ legnagyszerűbb rock 'n' roll bandájának" becéző Supersuckers pár éves kihagyás és két tagcsere után most punkrockos gyökereihez ásott vissza új lemezén. A banda még mindig úgy szól, mintha a Motörhead a Ramonesszal jammelne egy házibuliban, de Spaghettiék a cowpunk iránti vonzalmukat (halld a Fuck Up harmonikáját), a klasszikus On The Couchról mintázott pop-punk slágereiket és a Lemmy stílusában elreszelt röck and rollokat is keresztmetszetbe fogták, ráadásul Gary Glitter Rock Onjából egy rockabillys, falkavokálos óriásslágert kanyarítottak. 2014-ben ilyen régi vágású rockzenét ilyen frissen tényleg csak a világ (egyik) legnagyszerűbb rockbandája tud játszani.

Acetate, 2014

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."