Lemez

Supersuckers: Get The Hell

  • Soós Tamás
  • 2014. április 13.

Zene

Eddie Spaghetti nemcsak a művésznévválasztásnak, hanem a karrierépítésnek is nagy mestere. Egy pornográf regényről elnevezett bandájával 1989-ben pályázott át Arizonából Seattle-be koszlott, punkos rock 'n' rollt játszani - mondván, ott kevesebb a feltörekvő banda.

A grunge ugyan nem nyelte le az ódivatú rockzenét a Motörheadnél is mocskosabban és a szokottnál ironikusabban játszó Supersuckerst (a 90-es években a Sub Pop kiadót bomlasztották belülről), de a drogozós-farkalós sörivóslágerekkel egyébként kigürcölt siker meszsze kerülte őket. Ebben szerepe lehet annak is, hogy soha nem vetették meg a piszkos vicceket (a La Mano Cornuda végére a Sub Pop producerének rögzítőre vett smúzolását rakták be, amint felnyalja magát egy Supersuckers-koncert vendéglistájára), a kultuszukat viszont jól szajkózható szlogenekkel és príma rocklemezekkel építették ki. A magát a "világ legnagyszerűbb rock 'n' roll bandájának" becéző Supersuckers pár éves kihagyás és két tagcsere után most punkrockos gyökereihez ásott vissza új lemezén. A banda még mindig úgy szól, mintha a Motörhead a Ramonesszal jammelne egy házibuliban, de Spaghettiék a cowpunk iránti vonzalmukat (halld a Fuck Up harmonikáját), a klasszikus On The Couchról mintázott pop-punk slágereiket és a Lemmy stílusában elreszelt röck and rollokat is keresztmetszetbe fogták, ráadásul Gary Glitter Rock Onjából egy rockabillys, falkavokálos óriásslágert kanyarítottak. 2014-ben ilyen régi vágású rockzenét ilyen frissen tényleg csak a világ (egyik) legnagyszerűbb rockbandája tud játszani.

Acetate, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.