sziget - La Roux

  • - minek -
  • 2011. augusztus 18.

Zene

A La Roux fellépésén többen vannak, mint az előző napi frenetikus Pulp-koncerten - de azért bízvást mozoghatunk akár az első sorokban is a vaddisznólkodástól magát tökéletesen megtartóztató, decens közönségben. Alighanem kicsit morbid döntés egy bájos szintipop-formációt a délután közepére rakni, de a dolog végül működik, ami akár a programszerkesztők döntését is igazolhatná (azt meg már sohasem tudjuk meg, hányan jöttek volna, ha Vöröséké az éjszaka...).

A La Roux fellépésén többen vannak, mint az elõzõ napi frenetikus Pulp-koncerten - de azért bízvást mozoghatunk akár az elsõ sorokban is a vaddisznólkodástól magát tökéletesen megtartóztató, decens közönségben. Alighanem kicsit morbid döntés egy bájos szintipop-formációt a délután közepére rakni, de a dolog végül mûködik, ami akár a programszerkesztõk döntését is igazolhatná (azt meg már sohasem tudjuk meg, hányan jöttek volna, ha Vöröséké az éjszaka...).

A La Roux mindenekelõtt Elly Jackson, róla is szól a délután: Ben Langmaid, a szerzõtárs el se jött. Helyette a színpadon három zenész, egy dobos és két billentyûs áll - utóbbiak közül az egyik néha még basszusgitárt is ragad: teljesen ortodox 82-es hangzás és felállás ez, de azért annyira mégsem retró a dolog, hogy ne tudnánk, éppen térdig járunk a jelenben. Elly többnyire napszemüvegben és kardokat mintázó sújtással kivert mellénykében parádézik, mely a prímás- és a huszárhagyományok szerencsés, kreatív ötvözése. A Quicksanddel kezdi a programot, majd jönnek sorra az albumslágerek, mint a Fascination vagy az I'm Not Your Toy - a meglepetésszámot, a Stones-féle Under My Thumb szintipopverzióját is elsütötték már a japán albumkiadás bónusz CD-jén. A szintipopcsászárok és -királynõk munkásságának beható ismerete mindazonáltal elérte célját: a La Roux-slágereket élõben is megéri meghallgatni - pláne, ha egy ilyen virgonc, életvidám teremtés tolmácsolja õket. Manapság már õk az új Yazoo és Heaven 17, Elly fejhangú vinnyogásának pedig nincs párja a szakmában.

A végén még jöhet az In For The Kill, majd a másik saját megasláger, a Bulletproof, az eredetihez képest még grúvosabb, seggrázósabb verzióban. Elly pedig kedvesen mosolyog, határozottan jól érzi magát, és mindeközben fél kézzel is eladja a produkciót, még ha idõben mérve (s ez nem az õ hibája!) alig hoszszabb is a szeánsz, mint egy aznap esti harmadik hakni egy vidéki diszkóban, valahol az országút mellett.

Nagyszínpad, augusztus 11.

****

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.