sziget - La Roux

  • - minek -
  • 2011. augusztus 18.

Zene

A La Roux fellépésén többen vannak, mint az előző napi frenetikus Pulp-koncerten - de azért bízvást mozoghatunk akár az első sorokban is a vaddisznólkodástól magát tökéletesen megtartóztató, decens közönségben. Alighanem kicsit morbid döntés egy bájos szintipop-formációt a délután közepére rakni, de a dolog végül működik, ami akár a programszerkesztők döntését is igazolhatná (azt meg már sohasem tudjuk meg, hányan jöttek volna, ha Vöröséké az éjszaka...).

A La Roux fellépésén többen vannak, mint az elõzõ napi frenetikus Pulp-koncerten - de azért bízvást mozoghatunk akár az elsõ sorokban is a vaddisznólkodástól magát tökéletesen megtartóztató, decens közönségben. Alighanem kicsit morbid döntés egy bájos szintipop-formációt a délután közepére rakni, de a dolog végül mûködik, ami akár a programszerkesztõk döntését is igazolhatná (azt meg már sohasem tudjuk meg, hányan jöttek volna, ha Vöröséké az éjszaka...).

A La Roux mindenekelõtt Elly Jackson, róla is szól a délután: Ben Langmaid, a szerzõtárs el se jött. Helyette a színpadon három zenész, egy dobos és két billentyûs áll - utóbbiak közül az egyik néha még basszusgitárt is ragad: teljesen ortodox 82-es hangzás és felállás ez, de azért annyira mégsem retró a dolog, hogy ne tudnánk, éppen térdig járunk a jelenben. Elly többnyire napszemüvegben és kardokat mintázó sújtással kivert mellénykében parádézik, mely a prímás- és a huszárhagyományok szerencsés, kreatív ötvözése. A Quicksanddel kezdi a programot, majd jönnek sorra az albumslágerek, mint a Fascination vagy az I'm Not Your Toy - a meglepetésszámot, a Stones-féle Under My Thumb szintipopverzióját is elsütötték már a japán albumkiadás bónusz CD-jén. A szintipopcsászárok és -királynõk munkásságának beható ismerete mindazonáltal elérte célját: a La Roux-slágereket élõben is megéri meghallgatni - pláne, ha egy ilyen virgonc, életvidám teremtés tolmácsolja õket. Manapság már õk az új Yazoo és Heaven 17, Elly fejhangú vinnyogásának pedig nincs párja a szakmában.

A végén még jöhet az In For The Kill, majd a másik saját megasláger, a Bulletproof, az eredetihez képest még grúvosabb, seggrázósabb verzióban. Elly pedig kedvesen mosolyog, határozottan jól érzi magát, és mindeközben fél kézzel is eladja a produkciót, még ha idõben mérve (s ez nem az õ hibája!) alig hoszszabb is a szeánsz, mint egy aznap esti harmadik hakni egy vidéki diszkóban, valahol az országút mellett.

Nagyszínpad, augusztus 11.

****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.