sziget - MUSE

  • V. Á.
  • 2010. augusztus 26.

Zene

Ez volt az egyik olyan zenekar a Szigeten, amelyért érdemesnek tűnhetett napijegyet venni, hiszen annak ellenére, hogy a frissnek számító tavalyi The Resistance album megint bebizonyította, hogy a jószerivel tejfölösszájúan összebindzsizett csúcslemezt, az Origin Of Symmetryt még mindig képtelenek megfejelni ezek a szimpatikus angolok, a Muse legalább sem tavaly, sem a megelőző években nem játszott a Szigeten (2002-ben léptek fel itt). Három éve jártak utoljára Budapesten egy meglehetősen erőtlenre sikeredett sportarénás koncert erejéig - az akkori, vélhetően a gyér érdeklődésnek betudható, hangulattalan előadást kiválóan lehetett volna most kompenzálni ezzel a főhelyes fellépéssel, ahol simán összejött pár tízezer ember. A kompenzáció nem jött össze, és ami az igazán szomorú, erről egyáltalán nem a Muse tagjai tehetnek.
Ez volt az egyik olyan zenekar a Szigeten, amelyért érdemesnek tûnhetett napijegyet venni, hiszen annak ellenére, hogy a frissnek számító tavalyi The Resistance album megint bebizonyította, hogy a jószerivel tejfölösszájúan összebindzsizett csúcslemezt, az Origin Of Symmetryt még mindig képtelenek megfejelni ezek a szimpatikus angolok, a Muse legalább sem tavaly, sem a megelõzõ években nem játszott a Szigeten (2002-ben léptek fel itt). Három éve jártak utoljára Budapesten egy meglehetõsen erõtlenre sikeredett sportarénás koncert erejéig - az akkori, vélhetõen a gyér érdeklõdésnek betudható, hangulattalan elõadást kiválóan lehetett volna most kompenzálni ezzel a fõhelyes fellépéssel, ahol simán összejött pár tízezer ember.

A kompenzáció nem jött össze, és ami az igazán szomorú, errõl egyáltalán nem a Muse tagjai tehetnek. Kimondottan erõs fesztiválmûsort lapátoltak össze, amiben benne volt a The Resistance régi minõséget idézõ elsõ kislemeze, az Uprising - ahogy a lemezen, itt is nyitódalként -, rögtön utána a Supermassive Black Hole, kicsit késõbb a New Born-Hysteria kettõs, a végén pedig, a koncert kíméletlennek szánt lezárásaképp a Starlight, a Stockholm Syndrome, a Plug In Baby és a Knights Of Cydonia. Ebbe az összeállításba nem nagyon lehetett belekötni, ahogy a láthatóan jókedvûen rock `n' rollerkedõ Matt Bellamyba sem, aki túl azon, hogy a szokásos minõségben hozta az énekdallamokat, még egészen metálosan is reszelte a gitártémákat, nemritkán vijjogós, effektbuzerálós, jólesõ káoszba fullasztva a dalok végét. A hangzás viszont élvezhetetlenné tette a koncertet: gyakorlatilag szobahangerõn szólt a zenekar - arányosan ugyan, de értelmetlenül halkan. Vigaszként csak annyit tudott mondani valaki a végén, hogy az Iron Maiden elõzõ nap még halkabb volt - ebbe viszont már tényleg nem merek belegondolni.

Nagyszínpad, augusztus 15.

Zenekar: *****

Hangosítás: *

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.