sziget - Skunk Anansie

  • V. Á.
  • 2011. augusztus 18.

Zene

Ha idén összeszednénk azokat a zenekarokat, amelyek igazán méltatlan időpontban léptek fel a Szigeten, akkor a délutáni sávba száműzött Flogging Molly/Rise Against kettős és a Gogol Bordello fél ötre helyezett koncertje mellett mindenképp dobogóra kellene kerülnie a Skunk Anansie-nek is, akiket este hatkor kergettek a színpadra. Mindegyik zenekarnak sokkal előnyösebb lett volna a headlinerpozíció mondjuk az A38-Wan2 színpadon, hiszen például egy Gogol Bordello után egyáltalán nem lehet könnyű megfejelni a hangulatot, és a Skunk Anansie után játszó Dizzee Rascalnek is fel lehetett adva a lecke, hiszen azt az energiát, amit Skin és zenekara zúdított a közönségre, gyakorlatilag lehetetlen fokozni. Képzeljünk el egy zenekart, ahol az énekes egy kopasz, fekete, villogó szemű nő, aki egyfelől tökéletesen énekel (mély, olykor reszketős, de kristálytisztán csilingelni is tudó, képzett hangja van), másfelől pedig hatalmas színpadi jelenléttel bír, és hol a színpadi operatőröket támadja meg, hol fejest ugrik a közönségbe, netán egyenesen az első sorok közé bemászva guggoltat le több száz embert a záró Little Baby Swastikkka leállásában.
Ha idén összeszednénk azokat a zenekarokat, amelyek igazán méltatlan idõpontban léptek fel a Szigeten, akkor a délutáni sávba számûzött Flogging Molly/Rise Against kettõs és a Gogol Bordello fél ötre helyezett koncertje mellett mindenképp dobogóra kellene kerülnie a Skunk Anansie-nek is, akiket este hatkor kergettek a színpadra. Mindegyik zenekarnak sokkal elõnyösebb lett volna a headlinerpozíció mondjuk az A38-Wan2 színpadon, hiszen például egy Gogol Bordello után egyáltalán nem lehet könnyû megfejelni a hangulatot, és a Skunk Anansie után játszó Dizzee Rascalnek is fel lehetett adva a lecke, hiszen azt az energiát, amit Skin és zenekara zúdított a közönségre, gyakorlatilag lehetetlen fokozni.

Képzeljünk el egy zenekart, ahol az énekes egy kopasz, fekete, villogó szemû nõ, aki egyfelõl tökéletesen énekel (mély, olykor reszketõs, de kristálytisztán csilingelni is tudó, képzett hangja van), másfelõl pedig hatalmas színpadi jelenléttel bír, és hol a színpadi operatõröket támadja meg, hol fejest ugrik a közönségbe, netán egyenesen az elsõ sorok közé bemászva guggoltat le több száz embert a záró Little Baby Swastikkka leállásában. Képzeljünk hozzá egy talán csak a RATM zenészeihez mérhetõ feszességgel pumpáló ritmusszekciót (derékig érõ rasztákkal súlyosbított fekete basszusgitáros és punkfrizurás dobos), egy olyan gitárost, aki nemcsak a kvinttologatáshoz ért, hanem ízléses és ügyes témákat használ kellõen megeffektezve, adjunk mindehhez egy tökéletes dalokból (Charlie Big Potato, Yes It's Fuckin' Political - rögtön indításnak) álló mûsort, és egy olyan koncertet kapunk, ami nem ül le a közepén, nincs pihenés, nincs lassulás, hanem úgy marad energiától duzzadó mindvégig, hogy az ember nem fárad el, hanem egyenesen csalódást érez, amikor a zenekar lemegy a színpadról, és gondolatban máris azt tervezgeti, hogy ha legközelebb Magyarország környékén játszik a Skunk Anansie, akkor okvetlenül meg kell néznie ismét.

Nagyszínpad, augusztus 12.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.