Lemez

The Prodigy: No Tourists

  • - minek -
  • 2019. január 20.

Zene

A Prodigy a rave-korszak egyik legszórakoztatóbb és legígéretesebb zenekaraként indult, hogy azután néha már irritáló gépzenei cirkusszá avanzsáljon. Kifejezetten lusta zenekarról van szó, 28 éves fennállásuk alatt ez a mostani még csak a hetedik albumuk, így azután – cinikusan fogalmazva – kevéssé kell törekedniük arra, hogy megújuljanak; teljesen elegendő a kilencvenes évek közepére kikristályosodott, mondhatni klasszicizálódott röfögős-ordítozós stílusukat feleleveníteni, és az amúgy is hatásvadász megszólalást ötvözni a basszusban nehéz kortárs tánczene (néha kissé bunkó és primkó) újításaival. A No Touristsban ennek megfelelően rengeteg az utalás a zenekar első dicsőséges évtizedére, leginkább arra a három albumra, amelyeket mindenki betéve ismer, akár imádja, akár gyűlöli azokat. A stilizált rockzenei elemeket szublimált formában tartalmazó szerzemények – lehetőség szerint csutkára csavart hangerőn – voltaképpen egyetlen célra alkalmasak: a rave, illetve a stadion big beat aranykorának némi ugrándozással teljes, nosztalgikus felelevenítésére. Üdítő látni, hogy Liam Howlett, Keith Flint és Maxim ennyi idő elteltével sem untak rá a döngölős-visítós breakbeatre, a Light up the Sky, a Fight Fire with Fire vagy a Give Me a Signal semmivel sem rosszabbak, mint bármi, amit az utóbbi két évtizedben csináltak. Látszatra egyszerű zene ez, de nehéz jól csinálni, és el kell ismerni, a Prodigynak ez még mindig megy, ezért is jár nekik a nagyszínpad.

Take Me To The Hospital/BMG, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.