koncert

The Sounds

  • - nagy -
  • 2012. március 4.

Zene

Kezdjük azzal, hogy mindegyik olyan zenekart el kéne zavarni, amelyik avval a dumával jön, hogy "ez életünk legjobb koncertje", főleg, ha velük szemben kábé 50 érdeklődő álldogál, legjobb esetben bólogat. Esetleg lehetne még a nézőknek is azzal reagálniuk, hogy "persze, nekünk is ez életünk legjobbja".

A kijelentés a San Franciscó-i indietronica duó, a Limousines fellépésén hangzott el, akik - bár a hiperaktív énekes, illetve a dj-vokalista-dobos tényleg megtette a tőle telhetőt - az Internet Killed The Video Star című minislágerükön és a You Can Call Me Al feldolgozásán túl nem nagyon mozgatták meg a népet.

Amely aztán felduzzadt körülbelül kétszáz fősre, amikor színpadra lépett a Sounds - az a zenekar, melyet saját gitárosa nemrég a Narancsnak adott interjújában Svédország legjobb együttesének nevezett. Az elektronikát is sűrűn használó indie rockzenekar négylemezes diszkográfiáját többször is végighallgatva csak halványan ragadt meg bennem egy-egy szám, szóval nem könnyű egyetérteni, még akkor sem, ha a zenekar a színpadon tényleg mindent beleadott. Maya Iversson énekesnő magabiztosan vezényelte le a bulit, és a többiek is pörögtek rendesen, főleg a több különböző hangszert is megszólaltató és a vokálozásba is besegítő Jesper Anderberg. Lemezbemutató koncert lévén viszonylag sok új szám csendült fel, és a közönség ezekre is maximálisan vevő volt, a slágerekre meg főleg: a legerőteljesebb fejrázást aDance With Me, a Hope You're Happy Now, a Song With A Mission, a Queen Of Apology, a Dorchester Hotel és az a 2002-es Living In America generálta, aminek később egyenes ági leszármazottja lett a Rammstein-féle Amerika.

A Sounds keményen végignyomta ezt a jó hangulatú, nyolcvan perces bulit, de továbbra is inkább egy olyan focistára emlékeztetett, aki egyéb hiányosságait lelkesedéssel és küzdeni tudással pótolja. Mint például Daniel Majstorovic.

Dürer-kert, február 16.


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”