koncert

The Sounds

  • - nagy -
  • 2012. március 4.

Zene

Kezdjük azzal, hogy mindegyik olyan zenekart el kéne zavarni, amelyik avval a dumával jön, hogy "ez életünk legjobb koncertje", főleg, ha velük szemben kábé 50 érdeklődő álldogál, legjobb esetben bólogat. Esetleg lehetne még a nézőknek is azzal reagálniuk, hogy "persze, nekünk is ez életünk legjobbja".

A kijelentés a San Franciscó-i indietronica duó, a Limousines fellépésén hangzott el, akik - bár a hiperaktív énekes, illetve a dj-vokalista-dobos tényleg megtette a tőle telhetőt - az Internet Killed The Video Star című minislágerükön és a You Can Call Me Al feldolgozásán túl nem nagyon mozgatták meg a népet.

Amely aztán felduzzadt körülbelül kétszáz fősre, amikor színpadra lépett a Sounds - az a zenekar, melyet saját gitárosa nemrég a Narancsnak adott interjújában Svédország legjobb együttesének nevezett. Az elektronikát is sűrűn használó indie rockzenekar négylemezes diszkográfiáját többször is végighallgatva csak halványan ragadt meg bennem egy-egy szám, szóval nem könnyű egyetérteni, még akkor sem, ha a zenekar a színpadon tényleg mindent beleadott. Maya Iversson énekesnő magabiztosan vezényelte le a bulit, és a többiek is pörögtek rendesen, főleg a több különböző hangszert is megszólaltató és a vokálozásba is besegítő Jesper Anderberg. Lemezbemutató koncert lévén viszonylag sok új szám csendült fel, és a közönség ezekre is maximálisan vevő volt, a slágerekre meg főleg: a legerőteljesebb fejrázást aDance With Me, a Hope You're Happy Now, a Song With A Mission, a Queen Of Apology, a Dorchester Hotel és az a 2002-es Living In America generálta, aminek később egyenes ági leszármazottja lett a Rammstein-féle Amerika.

A Sounds keményen végignyomta ezt a jó hangulatú, nyolcvan perces bulit, de továbbra is inkább egy olyan focistára emlékeztetett, aki egyéb hiányosságait lelkesedéssel és küzdeni tudással pótolja. Mint például Daniel Majstorovic.

Dürer-kert, február 16.


Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.