Magyar Narancs: Az új lemezetek zenei világa a Christian Death klasszikus, nyolcvanas évekbeli időszakát idézi. Olvastam, hogy már 2018-ban elkezdődtek a felvételek, de a járvány közbeszólt. Különben a „hőskorihoz” hasonló munkamódszerekkel is dolgoztatok?
Valor Kand: Nemcsak a Covid hátráltatta az album megjelenését, hanem az is, hogy tavaly azzal szembesültünk, hogy kapacitásproblémák miatt világszerte óriási csúszások vannak a vinylek és a CD-k gyártásában. Először 2021 szeptemberéről volt szó, aztán decemberről, aztán idén januárról… Az alkotás során a szöveg érzelmi világa alakítja a zenét, vagyis a dráma, az öröm, a düh, a fájdalom. Ez régebben is így volt, a különbséget az anyagok között az aktuális téma jelentette. Azt mondanám, hogy ami leginkább hasonlít az évtizedekkel ezelőtti dalokra, az a félelem jelenléte.
MN: A nyolcvanas évek legelejétől, az indulástól kezdve, amikor még Rozz Williams volt a frontemberetek, az együttes nyomasztó gitárriffjeivel, különös szintetizátorhangzásával és teátrális koncertjeivel vált népszerűvé a sötét zenét kedvelők körében. Még mindig fontos számotokra a provokáció?
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!