Programajánló melléklet – Interjú

„Tőlünk lopta”

Valor Kand, Maitri Nicolai (Christian Death)

Zene

Az 1979 óta létező, jó ideje duóban működő amerikai formáció, a Christian Death Európában mindig népszerűbb volt, mint hazájában. A hozzánk negyedszer látogató együttes énekes-gitáros-dalszerzőjével a tavasszal megjelent új albumról, az Evil Becomes Rule-ról beszélgettünk, de egy válasz erejéig a csapat másik tagja, Maitri Nicolai (ének, basszusgitár) is bekapcsolódott az interjúba.

Magyar Narancs: Az új lemezetek zenei világa a Christian Death klasszikus, nyolcvanas évekbeli időszakát idézi. Olvastam, hogy már 2018-ban elkezdődtek a felvételek, de a járvány közbeszólt. Különben a „hőskorihoz” hasonló munkamódszerekkel is dolgoztatok?

Valor Kand: Nemcsak a Covid hátráltatta az album megjelenését, hanem az is, hogy tavaly azzal szembesültünk, hogy kapacitásproblémák miatt világszerte óriási csúszások vannak a vinylek és a CD-k gyártásában. Először 2021 szeptemberéről volt szó, aztán decemberről, aztán idén januárról… Az alkotás során a szöveg érzelmi világa alakítja a zenét, vagyis a dráma, az öröm, a düh, a fájdalom. Ez régebben is így volt, a különbséget az anyagok között az aktuális téma jelentette. Azt mondanám, hogy ami leginkább hasonlít az évtizedekkel ezelőtti dalokra, az a félelem jelenléte.

MN: A nyolcvanas évek legelejétől, az indulástól kezdve, amikor még Rozz Williams volt a frontemberetek, az együttes nyomasztó gitárriffjeivel, különös szintetizátorhangzásával és teátrális koncertjeivel vált népszerűvé a sötét zenét kedvelők körében. Még mindig fontos számotokra a provokáció?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.