Lemez

Tracey Thorn: Record

  • - minek -
  • 2018. április 8.

Zene

A nyolcvanas évek sikeres popduójának, az Everything but the Girlnek egykori énekesnője ötödik szólólemezét készítette el, és úgy tűnik, a lehető legjobb alkotói formában van. A Record dalai többnyire kifejezetten lüktető szintidiszkó/elektropop körítést kaptak, hála a régi alkotótársnak, Ewan Pearsonnak, no meg vendégzenészeknek, mások mellett a Warpaint ritmusszekciójának, Stella Mozgawa dobosnak és Jenny Lee Lindberg basszusgitárosnak. A négynegyedre élezett, sarkított dalok kivisznek a táncparkettre, Thorn csodálatosan gazdag vokáljáról pedig nehezen eldönthető, hogy az évtizedek alatt változott-e (talán kissé mélyült). Ráadásul remek, stílusos dalszerző, akinek van miről mesélnie: a Record kilenc dala körbejárja, hogyan cserélődnek élete során a szerepek (anya, testvér, lány, feleség, szerető), hogyan változik meg minden, ha felnőnek a gyerekek, vagy mással kezdené újra az életet. Thorn egyaránt merít önéletrajzi elemekből és vendégtapasztalatból, de beleérző képessége és történetmesélő vénája is páratlan. Eközben még hosszú pályafutásának uralkodó műfajait is sikerül egymás mellé fűznie. Van itt new wave diszkó a legszebb New Order-i hagyományok szerint (Queen), gitárral feloldott könnyed szintiwave (Guitar), nagy lélegzetű lassú, dub-funky Corinne Bailey Ray vokáljával (Sister), punkos pop (Babies) és már-már folkzene is (Smoke), de mire a robotboogie Dancefloorral véget ér a lemez, máris kezdjük elölről, mert ezt a lemezt egymás után többször is érdemes meghallgatni.

Merge, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.