Lemez

Tracey Thorn: Record

  • - minek -
  • 2018. április 8.

Zene

A nyolcvanas évek sikeres popduójának, az Everything but the Girlnek egykori énekesnője ötödik szólólemezét készítette el, és úgy tűnik, a lehető legjobb alkotói formában van. A Record dalai többnyire kifejezetten lüktető szintidiszkó/elektropop körítést kaptak, hála a régi alkotótársnak, Ewan Pearsonnak, no meg vendégzenészeknek, mások mellett a Warpaint ritmusszekciójának, Stella Mozgawa dobosnak és Jenny Lee Lindberg basszusgitárosnak. A négynegyedre élezett, sarkított dalok kivisznek a táncparkettre, Thorn csodálatosan gazdag vokáljáról pedig nehezen eldönthető, hogy az évtizedek alatt változott-e (talán kissé mélyült). Ráadásul remek, stílusos dalszerző, akinek van miről mesélnie: a Record kilenc dala körbejárja, hogyan cserélődnek élete során a szerepek (anya, testvér, lány, feleség, szerető), hogyan változik meg minden, ha felnőnek a gyerekek, vagy mással kezdené újra az életet. Thorn egyaránt merít önéletrajzi elemekből és vendégtapasztalatból, de beleérző képessége és történetmesélő vénája is páratlan. Eközben még hosszú pályafutásának uralkodó műfajait is sikerül egymás mellé fűznie. Van itt new wave diszkó a legszebb New Order-i hagyományok szerint (Queen), gitárral feloldott könnyed szintiwave (Guitar), nagy lélegzetű lassú, dub-funky Corinne Bailey Ray vokáljával (Sister), punkos pop (Babies) és már-már folkzene is (Smoke), de mire a robotboogie Dancefloorral véget ér a lemez, máris kezdjük elölről, mert ezt a lemezt egymás után többször is érdemes meghallgatni.

Merge, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.