Lemez

Turbonegro: Sexual Harassment

  • - vincze -
  • 2012. szeptember 16.

Zene

A Turbonegro története ma már hozzátartozik a rock 'n' roll-alapműveltséghez. Vegyünk egy politikailag inkorrekt, ultrabunkó norvég r'n'r brigádot heroinista énekessel, amely, miután megcsinálta a múlt évezred két legnagyobb rock 'n' roll lemezét (az Ass Cobrát és a felülmúlhatatlan Apocalypse Dudest), szinte azonnal feloszlik.

Az egyébként hiperintelligens énekes, bizonyos Hank Von Helvete elmegy múzeumőrnek az isten háta mögé, hogy lejöjjön a cuccról, majd amikor ismét összeáll vele a Turbonegro, akkor learatja azt, amit a 90-es években elvetett. Telt házas turnékat csinálnak, és kiadnak három lemezt, amiken kevés kivétellel nyoma sincs az említett két klasszikus zsenialitásának, majd Helvete ismét lelécel, ezúttal úgy tűnik, végleg. Na, itt szoktak földbe állni a zenekarok.

A Turbonegrót viszont, úgy látszik, másféle fából faragták. Gyorsan kerítettek egy új énekest (a brit Tony Sylvestert a zseniális és sajnos nagyon kevéssé ismert The Dukes Of Nothingból), és kiadták az új kezdetnek megfelelően provokatív címmel ellátott Sexual Harassmentet. A lemez pedig, talán épp a vérfrissítés miatt, jobban betalál, mint három elődje. Noha Helvete hangja mindig is hiányozni fog - Sylvester rekedtesebben, karcosabban, bunkóbban énekel -, és az Apocalypse Dudes magasságát itt sem sikerült elérni, az olyan kétakkordos, mégis pofátlanul ravaszul felépített dalok, mint a Hello Darkness vagy a hihetetlen magasságokat sugalló című Mister Sister egyből eladják a lemezt, és az ember csak azt veszi észre, hogy sokadszorra hallgatja, a lábával pedig üti hozzá a kettőnégyet.

Volcom, 2012

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.