Lemez

Turbonegro: Sexual Harassment

  • - vincze -
  • 2012. szeptember 16.

Zene

A Turbonegro története ma már hozzátartozik a rock 'n' roll-alapműveltséghez. Vegyünk egy politikailag inkorrekt, ultrabunkó norvég r'n'r brigádot heroinista énekessel, amely, miután megcsinálta a múlt évezred két legnagyobb rock 'n' roll lemezét (az Ass Cobrát és a felülmúlhatatlan Apocalypse Dudest), szinte azonnal feloszlik.

Az egyébként hiperintelligens énekes, bizonyos Hank Von Helvete elmegy múzeumőrnek az isten háta mögé, hogy lejöjjön a cuccról, majd amikor ismét összeáll vele a Turbonegro, akkor learatja azt, amit a 90-es években elvetett. Telt házas turnékat csinálnak, és kiadnak három lemezt, amiken kevés kivétellel nyoma sincs az említett két klasszikus zsenialitásának, majd Helvete ismét lelécel, ezúttal úgy tűnik, végleg. Na, itt szoktak földbe állni a zenekarok.

A Turbonegrót viszont, úgy látszik, másféle fából faragták. Gyorsan kerítettek egy új énekest (a brit Tony Sylvestert a zseniális és sajnos nagyon kevéssé ismert The Dukes Of Nothingból), és kiadták az új kezdetnek megfelelően provokatív címmel ellátott Sexual Harassmentet. A lemez pedig, talán épp a vérfrissítés miatt, jobban betalál, mint három elődje. Noha Helvete hangja mindig is hiányozni fog - Sylvester rekedtesebben, karcosabban, bunkóbban énekel -, és az Apocalypse Dudes magasságát itt sem sikerült elérni, az olyan kétakkordos, mégis pofátlanul ravaszul felépített dalok, mint a Hello Darkness vagy a hihetetlen magasságokat sugalló című Mister Sister egyből eladják a lemezt, és az ember csak azt veszi észre, hogy sokadszorra hallgatja, a lábával pedig üti hozzá a kettőnégyet.

Volcom, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.