Lemez

Turbonegro: Sexual Harassment

  • - vincze -
  • 2012. szeptember 16.

Zene

A Turbonegro története ma már hozzátartozik a rock 'n' roll-alapműveltséghez. Vegyünk egy politikailag inkorrekt, ultrabunkó norvég r'n'r brigádot heroinista énekessel, amely, miután megcsinálta a múlt évezred két legnagyobb rock 'n' roll lemezét (az Ass Cobrát és a felülmúlhatatlan Apocalypse Dudest), szinte azonnal feloszlik.

Az egyébként hiperintelligens énekes, bizonyos Hank Von Helvete elmegy múzeumőrnek az isten háta mögé, hogy lejöjjön a cuccról, majd amikor ismét összeáll vele a Turbonegro, akkor learatja azt, amit a 90-es években elvetett. Telt házas turnékat csinálnak, és kiadnak három lemezt, amiken kevés kivétellel nyoma sincs az említett két klasszikus zsenialitásának, majd Helvete ismét lelécel, ezúttal úgy tűnik, végleg. Na, itt szoktak földbe állni a zenekarok.

A Turbonegrót viszont, úgy látszik, másféle fából faragták. Gyorsan kerítettek egy új énekest (a brit Tony Sylvestert a zseniális és sajnos nagyon kevéssé ismert The Dukes Of Nothingból), és kiadták az új kezdetnek megfelelően provokatív címmel ellátott Sexual Harassmentet. A lemez pedig, talán épp a vérfrissítés miatt, jobban betalál, mint három elődje. Noha Helvete hangja mindig is hiányozni fog - Sylvester rekedtesebben, karcosabban, bunkóbban énekel -, és az Apocalypse Dudes magasságát itt sem sikerült elérni, az olyan kétakkordos, mégis pofátlanul ravaszul felépített dalok, mint a Hello Darkness vagy a hihetetlen magasságokat sugalló című Mister Sister egyből eladják a lemezt, és az ember csak azt veszi észre, hogy sokadszorra hallgatja, a lábával pedig üti hozzá a kettőnégyet.

Volcom, 2012

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.