Lemez

Turbonegro: Sexual Harassment

  • - vincze -
  • 2012. szeptember 16.

Zene

A Turbonegro története ma már hozzátartozik a rock 'n' roll-alapműveltséghez. Vegyünk egy politikailag inkorrekt, ultrabunkó norvég r'n'r brigádot heroinista énekessel, amely, miután megcsinálta a múlt évezred két legnagyobb rock 'n' roll lemezét (az Ass Cobrát és a felülmúlhatatlan Apocalypse Dudest), szinte azonnal feloszlik.

Az egyébként hiperintelligens énekes, bizonyos Hank Von Helvete elmegy múzeumőrnek az isten háta mögé, hogy lejöjjön a cuccról, majd amikor ismét összeáll vele a Turbonegro, akkor learatja azt, amit a 90-es években elvetett. Telt házas turnékat csinálnak, és kiadnak három lemezt, amiken kevés kivétellel nyoma sincs az említett két klasszikus zsenialitásának, majd Helvete ismét lelécel, ezúttal úgy tűnik, végleg. Na, itt szoktak földbe állni a zenekarok.

A Turbonegrót viszont, úgy látszik, másféle fából faragták. Gyorsan kerítettek egy új énekest (a brit Tony Sylvestert a zseniális és sajnos nagyon kevéssé ismert The Dukes Of Nothingból), és kiadták az új kezdetnek megfelelően provokatív címmel ellátott Sexual Harassmentet. A lemez pedig, talán épp a vérfrissítés miatt, jobban betalál, mint három elődje. Noha Helvete hangja mindig is hiányozni fog - Sylvester rekedtesebben, karcosabban, bunkóbban énekel -, és az Apocalypse Dudes magasságát itt sem sikerült elérni, az olyan kétakkordos, mégis pofátlanul ravaszul felépített dalok, mint a Hello Darkness vagy a hihetetlen magasságokat sugalló című Mister Sister egyből eladják a lemezt, és az ember csak azt veszi észre, hogy sokadszorra hallgatja, a lábával pedig üti hozzá a kettőnégyet.

Volcom, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.