Ukrajna helyett Nagy-Britanniában rendezik a következő Eurovíziós Dalfesztivált

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. július 25.

Zene

A 2022-es dalfesztivált májusban az ukrán Kalus zenekar nyerte.

Nagy-Britannia veszi át az Eurovíziós Dalfesztivál idei győztesétől, Ukrajnától a zenei verseny jövő évi rendezését az ukrajnai háború miatt - közölte hétfőn az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége (EBU).

Az idei dalfesztiválon másodikként végzett Nagy-Britanniát képviselő BBC-vel a háborús helyzet miatt már júniusban tárgyalásokat kezdett az EBU a verseny megrendezéséről.

"Rendkívül hálásak vagyunk, hogy a BBC elvállalta az Eurovíziós Dalfesztivál megrendezését 2023-ban Nagy-Britanniában" - fogalmazott Martin Österdahl, a dalfesztivál ügyvezető igazgatója az EBU által kiadott közleményben.

Mikola Csernotszkij, az ukrán közszolgálati média (UA:PBC) vezetője háláját fejezte ki BBC-beli partnereinek a szolidaritásért - írta a brit közszolgálati hírportál.

Egyelőre nem derült ki, hogy melyik brit város ad majd otthont a fesztiválnak, de a BBC szerint egyebek mellett Glasgow és Manchester is érdeklődik az esemény iránt. Ugyanakkor versenyben van még Leeds, Liverpool, Newcastle, Birmingham, Aberdeen, London, Brighton, Belfast és Cardiff is.

A 2022-es dalfesztivált májusban az olaszországi Torinóban az ukrán Kalus zenekar nyerte Sztefania című számával, a második helyezést a Nagy-Britanniát képviselő Sam Ryder szerezte meg.

A csapat alapító-frontemberével, Oleg Psziuk rapperrel nemrég interjúztunk.

A versenyt hagyományosan az előző évi győztes rendezheti meg, de már többször is előfordult, hogy a jogosult műsorszolgáltató átengedte a rendezés jogát másnak, többnyire pénzügyi okokból. Nagy-Britannia eddig nyolcszor volt házigazdája az Eurovíziós Dalfesztiválnak, többször, mint bármely más ország, és háromszor más állam helyett.

Címlapképünk: Az ukrán Kalush Orchestra tagjai ünnepelnek, miután a Stefania című dalukkal megnyerték a 66. Eurovíziós Dalfesztivál döntőjét Torinóban 2022. május 14-én. Fotó: MTI/EPA/ANSA/Alessandro Di Marco

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.