Koncert

Volkova Sisters

Zene

Ha laikusként egy darkwave-shoegaze-cyber-goth-thron zenét játszó popzenekar koncertjére invitálnak olyanok, akik szerint a felsorolt mix eszelősen jó, akkor feltehetőleg vonakodva, de legalábbis kétségek között indul neki az ember az éjszakának. De kár aggódni, a tíz éve alakult Volkova Sisters sötét dallamai az első perctől kezdve meggyőzőek; Berger Dalma énekesnő hangja az elképesztő mélység és magasság között ingadozik, miközben már puszta jelenléte is pszichedelikussá varázsolja a teret. Ehhez nagy segítség az Artus Stúdió már önmagában is misztikus XI. kerületi épülete, s a hatást tovább fokozza a pirosan villódzó reflektorfény, a füst és a basszus. A zenészeket sosem látni szemből, a színpadot úgy helyezték el, hogy a közönség körbeállhassa a zenekart, a tagok hol háttal, hol oldalról tolják az elektronikus zenét hatalmas erővel az önfeledten ugrálók arcába.

A Volkova ezzel a koncerttel ünnepelte a 10. születésnapját. A ma már Londonban tartózkodó zenekar eredetileg azért született, hogy a tagok „minden olyan zenei elképzelése, ami más projektjeikbe nem fért volna bele, itt teret kapjon”, és ezt azért érdemes felidézni, mert épp e kreatív áramlás miatt mondható a projektről, hogy a magyar zenei élet szereplőinek sorából kilóg, és ezért is kiszámíthatatlan. Még úgy is, hogy a szülinapi repertoárban többnyire az olyan nagyobb slágerek kaptak helyet, mint a Fehér isten című filmből ismert At the Home of the Giant Wolfe, a Black Mountain vagy a Das Mädel und die Dunkelheit. A nagyon sötét, nagyon erős és nagyon másvilági koncert egyetlen negatívuma az volt, hogy a szerethetően öntörvényű „nővérek” csupán egy órát töltöttek a színpadon, és a végén hiába dobogott több száz láb, egy hanggal nem játszottak többet, mint amennyit előre elképzeltek.

CAFe Budapest, Artus Stúdió, október 18.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”