Koncert

Zsigeri exhibicionizmus

Arctic Monkeys

Zene

Az immár 16 éve indie rockot játszó, de öltözködésben inkább a rockabillyt idéző angol zenekart idáig elkerülte, hogy azt mondjuk róluk, „régen bezzeg minden jobb volt”. 2002-es fennállásuk óta hat lemezt adtak ki, és mostanáig mindegyiken volt néhány olyan sláger, amitől az agyunkat is eldobtuk. Az idén májusban kiadott lemez, a Tranquility Base Hotel & Casino viszont enyhén szólva langyosra sikerült, így vegyes érzelmekkel vártuk a sarkvidéki majmok koncertjét.

Csalódnunk nem kellett, a banda maximálisan odatette magát, és a Sziget utolsó nagyszínpados fellépőjétől elvárható színvonallal szórakoztattak. A setlist kiegyensúlyozottan válogatott az olyan régi és újabb nagy slágerekből, mint a Brianstorm, a Do I Wanna Know? vagy az R U Mine?, illetve a friss albumról (Star Treatment, Batphone); a pörgősebb számokból és a kiskocsmák hajnali melankóliáját idéző dalokból egyaránt. Az utóbbiakból talán több volt a kelleténél, ugyanis hiába vannak ezek remekül hangszerelve, és hiába esünk szerelembe ilyenkor a búgó hangú Alex Turnerrel, a Majmok ereje azért a tempós és megőrülős számokban van.

Így hát, néhány ponton kissé leült a koncert, de ez annyira nem volt súlyos, hogy egy Teddy Picker vagy Arabella ne tudta volna megmenteni. Ráadásul a 11 órás nagyszínpadzárásra fittyet hányva olyan erővel robbant vissza az Arctic Monkeys, mintha akkor kezdték volna csak a kétórás koncertet. A katarzis a záró I Bet You Look Good on the Dancefloorral és az R U Mine?-nal teljesedett ki, méghozzá úgy, hogy ezt nem látványosságokkal érték el, egy aranyban pompázó „Monkeys” feliraton s a bandán kívül semmi más nem volt a színpadon. De a siker záloga mégis Alex Turner volt, aki mintha nem is a zenekar része lenne, hanem rajta kívül álló entitás. Az énekes-dalszerző nem tipikus frontember, sokkal inkább egy magát folyamatosan reflektorfényben tartó díva. De a szigetes fellépést nézve ez még csak nem is tudatos – egy olyan fickóról van szó, akinek a zsigereiben van az exhibicionizmus, aki játszótérnek használja a színpadot, mi meg csak örüljünk, hogy nézhetjük őt.

Sziget Fesztivál, Dan Panaitescu Nagyszínpad, augusztus 14.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.