A szerk.

A saját szabályai szerint

A szerk.

A hét elején előbb Gyurcsány Ferenc, majd Jakab Péter tartotta fontosnak, hogy Facebook-posztban hangsúlyozza az egyébként nyilvánvaló tényt: a kormány- és rendszerváltás elképzelhetetlen a hatpárti ellenzéki összefogás nélkül.

A DK elnöke szerint „vagy a hat ellenzéki párt győz, vagy a Fidesz. Vagy Márki-Zay Péterrel győzünk, vagy senkivel. Lassan meg kellene érteni. Tudom, hogy innen vagy onnan nézve, mindenkinek lehet megjegyzése. De ezek egy pont után nem fontosak.” A Jobbik vezetője tömörebben fogalmaz: „Az egységes és fegyelmezett ellenzék a győzelem kulcsa. Mindenkinek tartania kell a sort! Mindenkinek!”

Aligha a véletlen műve a Jakab-posztot záró két felszólító mondat; és hasonló aggályokat fogalmaz meg némileg rezignáltabban Gyurcsány is. Ezek a posztok elsősorban is azt a csapdahelyzetet rögzítik, amelybe az összefogás került Márki-Zay Péter előválasztási győzelmével.

A csodaváró hangulatban, amelybe a miniszterelnök-jelölti előválasztás előtt és közben a NER-rel szembeni térfélen oly sokan belebódultak, jószerivel elsikkadtak Márki-Zay fellengzős, a zsigeri szavazói indulatokat kiszolgáló azon mondatai, amelyekkel a „pártok közötti mutyikat” – értsd: a tárgyalásokat, kompromisszumokat, mindközönségesen a többpárti demokráciák bejáratott technikáit – ostorozta. Vagy ha igen, e kiszólásokat jóindulatúan a jelölt nagypolitikai járatlanságával, a pillanat hevének ellenállni nem tudó, impulzív habitusával magyarázták. Ezt az indokolást aztán a kormányfőjelölt előválasztás utáni nyugat-európai körútja, az ottani jó szereplése is alátámasztotta.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.