A szerk.

Bevonulás

A szerk.

Lapunk megjelenésekor már túl leszünk Orbán Viktor nyilván nagy jelentőségű országgyűlési felszólalásán, amelyben kifejti (kifejtette), hogy miért nem időszerű Ukrajnával megkezdeni az uniós csatlakozási tárgyalásokat.

Bevégzett tény lesz az is, hogy az Országgyűlés fideszes többsége (a Mi Hazánkkal kiegészülve) megszavazta azt a határozati javaslatot, amely arra „hívja föl” a kormányt, hogy Ukrajnának a csatlakozás helyett a stratégiai partnerségről való tárgyalások megkezdését szorgalmazza.

Mindennek nem csak egyetlen értelmezési lehetősége van. Hogy például Orbán ezúttal is csak Putyint szolgálja ki az EU meghekkelésével és Ukrajna csuklóztatásával, mivel az orosz elnök az olcsó gázzal, kőolajjal (ami nem is olyan olcsó), titkos számlák felfedésével, Ugandával, egy ablakon kizuhanással, meg még isten tudja, hogy mivel fenyegeti a magyar miniszterelnököt, vagy éppen fordítva, Kárpátalja odaígérésével hitegeti –, szóval e népszerű hipotéziseken túl is lehetnek még magyarázatok. (Még ha a felsoroltak egyikének-másikának lehet komoly valóságalapja is.) Mi is csak hipotézisekkel tudunk szolgálni, de kár lenne kihagyni azokat a számításból.

Például nem először történne meg, hogy Orbán elvállalja a faltörő kos szerepét; lesz ő a rossz fiú, ha már úgyis annak van elkönyvelve (egyébiránt érdemei szerint). S ezzel szívességet tesz egyszerre a keleti (Oroszország) meg a nyugati nagyoknak (főként a bővítéstől leginkább ódzkodó németeknek, akik 2004 óta állják e projekt cechének a nagy részét; de az osztrákok meg a déliek sem túl lelkesek.) Aztán mindkét irányba tarthatja majd a markát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.