A szerk.

Szárnyalni muszáj

A szerk.

Jövőre lesz 100 éve, hogy nagy reményekkel megindult az egyik első hazai légi közlekedési vállalat, az Aeroexpress Rt. menetrend szerinti járata. A cég három év elteltével beadta a kulcsot, de még e rövid működés is emlékezetesnek mondható mindazon magánvállalkozások körében, amelyek ugyancsak hazai légi közlekedési igényekből próbáltak üzletet csinálni.

Már csak azért is, mert az efféle kísérletek sokkal később, az 1990-es évektől terjedtek el igazán, majd álltak pillanatok alatt a földbe egytől egyig. Volt itt már Danube Airlines, Pannon Airlines, Cívis Airlines, Hungarian Charter Airlines és még sok egyéb is, de közülük csak a nagy mellénnyel beharangozott Sólyom Hungarian Airlines nevezetű „nemzeti légitársaságot” nehéz feledni, amely közvetlenül azután lépett színre, majd tűnt el percek alatt, hogy 2012-ben megszűnt a Malév.

„Az Európai Unió tiltott állami támogatásnak minősítette a nemzeti légitársaság megsegítését, és ez a tilalom fennáll minden új légitársaság esetében is” – mondta Orbán Viktor 2013-ban, a Sólyom beharangozása idején, azt jelezvén, hogy aki repülni akar, az csak szimpátiára számíthat a kormánytól.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Megvenné Grönlandot Donald Trump

  • narancs.hu
Még hivatalba sem lépett a megválaszott elnök, de máris megfogalmazta, milyen fontos lenne az Egyesült Államok számára megszerezni a Dániához tartozó szigetet.