10 milliót költött a Magyarságkutató Intézet a pozsonyi csatáról szóló filmre

  • narancs.hu
  • 2021. január 23.

Belpol

Plusz 1 milliót a dalra.

„Összesen valamivel több, mint nettó 11,6 millió forintot fizetett a Magyarságkutató Intézet (MKI) a pozsonyi csatáról szóló animációs filmmel kapcsolatos szerződésekre” – írja a Magyar Hang, miután közérdekű adatigénylés útján kikérték az MKI-tól a szerződéseket.

Ami a film történelmi hitelességét illeti, számos kritikát kapott szakemberektől. Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az MKI megvált két olyan régésztől, akik kritikát fogalmaztak meg a filmmel kapcsolatban.

Az 50 perces narratív, 3D animációs filmet egyébként a Hyperion Interaktív Oktatásfejlesztő Kft. készítette. A közérdekű adatokból továbbá az is kiderül, hogy a filmhez írt dalért összesen hárman kaptak pénzt: Tóth Gabriella énekesnő a dal felénekléséért, FankaDeli hiphop előadó a dal megírásáért egyaránt nettó 502 ezer forintot kapott. Ezen kívül az intézett megbízta Tóth Gergelyt, hogy készítsen a dalhoz egy werkfilmet, amiért szintén nettó 502 ezer forintos honorárium járt.

Figyelmébe ajánljuk

Az egészségügy színvonalával és az utak állapotával a legelégedetlenebbek a magyarok

A Policy Solutions közszolgáltatások megítélését vizsgáló kutatása szerint az elmúlt három évben az oktatás területén észlelték a legerősebb romlást az emberek, olyan közszolgáltatás pedig nincs, aminek tizenöt év alatt kiugróan javult volna a minősége az állampolgárok szemében. A megkérdezettek relatív többsége szerint a kormányváltás sok mindent megoldana.

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."