A DK minisztériumi forrásokra hivatkozva állítja, Orbán Viktor döntött a K. Endrének adott kegyelemről

  • narancs.hu
  • 2024. február 14.

Belpol

A párt szerint a politikailag kényes kegyelmi ügyekben maga a miniszterelnök hoz döntést. Bizonyítékot nem mellékeltek a kijelentéshez.

A DK igazságügyi minisztériumi forrásai szerint maga a miniszterelnök hozta meg a döntést a pedofil intézményigazgató bűntársának, K. Endrének a szabadon engedéséről – közölte a párt részéről Kálmán Olga frakciószóvivő. Ez összecseng Orbán Viktor korábbi gyakorlatával, mely szerint a politikailag kényes kegyelmi ügyekben ő hozott döntést a korábbi kormányzásai során is – teszik hozzá. 1998-ban a Kunos-ügyben Dávid Ibolya akkori igazságügyminiszter nem értett egyet a Göncz Árpád által Kunos Péternek adott elnöki kegyelemmel, ezért egyeztetett az akkori miniszterelnökkel, Orbán Viktorral, ahol az a döntés született, hogy az igazságügyi miniszter ne ellenjegyezze a kegyelmi kérvényt. Akkor nem lett kegyelem, most viszont Orbán más döntést hozott az igazságügyi miniszterrel történt egyeztetésen: azt mondta Varga Juditnak, hogy adja meg a kegyelemhez szükséges ellenjegyzést.

A Demokratikus Koalíció szerint itt az ideje, hogy Orbán Viktor befejezze a bujkálást és az ország elé álljon! „A miniszterelnök szájából akarjuk hallani a választ az ügyben maradt legfontosabb kérdésre: miért? Miért engedett ki a börtönből egy pedofilsegítőt?”

Az ellenzéki párt felszólítja Orbán Viktort, hogy mondja el „az igazat az országnak ebben a szégyenletes ügyben.” A Demokratikus Koalíció bizonyítékokat ugyanakkor nem mellékelt az állításához.

Korábban írtunk róla, hogy Vásárhelyi János védője éppenséggel az Orbán család céges ügyvédje volt, az ifjabb Orbán Győző és K. Endre közös sportmúltjáról szóló cikkeket pedig éppen a napokban tűntették el a Gyermekvédelmi Főigazgatóság oldaláról.

A napokban kiderült, hogy döntésben Balog Zoltánnak is része lehetett. A református egyházfő mégis maradt az egyházközösség élén, bár magyarázkodása számos kérdést felvet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.