A kormány fityiszt mutat az Európai Unió bíróságának

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. május 19.

Belpol

Ezt a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója jelentette be a közmédiában.

A kormány nem fogadja el az Európai Unió luxemburgi székhelyű bíróságának tranzitzónákról hozott ítéletét, és vizsgálja, hogy azok működtetése ütközik-e a magyar alkotmánnyal - közölte Bakondi György kedden az állami médiának nyilatkozva.

Szerinte a tranzitzóna jól működő, bevált határőrizeti elem, amelynek lebontása csökkentené a határkerítés visszatartó erejét, és akár a 2015-ös migrációs válsághoz hasonló helyzetet okozna.    Bakondi szerint a kijárási korlátozások feloldásával jelentős aktivizálódás tapasztalható a fő migrációs útvonalakon. Az illegális bevándorlók jelenleg nemcsak a belbiztonságra, hanem a közegészségügyre is veszélyt jelentenek - kapcsolta össze Bakondi a kormányzati kampány két fő elemét, a migrációval való rémisztgetést és a járvány elleni harcot.

Mint ismeretes, az EU bírósága május 14-én arra a következtetésre jutott, hogy az elszigetelt helyzetben lévő menedékkérők mozgásszabadsága olyan szinten korlátozott, hogy az a gyakorlatban őrizetnek minősül. Márpedig ha a bírósági felülvizsgálat kimondja, hogy valakit érvényes ok nélkül vették őrizetbe, az eljáró bíróságnak el kell rendelnie a haladéktalan szabadon bocsátásukat.

Arról, hogy a tranzitzónákban folyamatosan megsértik az ott tartózkodók emberi jogait, s gyakran előfordul, hogy még enni sem adnak a menekülteknek, itt írtunk részletesebben.

Konténerek és paragrafusok

Bár egyelőre nem sikerült hermetikusan lezárni a határt a menekültek előtt, szakszerű jogi képviselet nélkül szinte lehetetlen védelmet kapni Magyarországon. Nem véletlen, hogy a kormány az ügyvédeket is célkeresztbe vette. „Matteo Salvini küldetése, hogy bebizonyítsa, nemcsak a szárazföldön, de a tengeren is meg lehet állítani a bevándorlókat" - mondta Orbán Viktor a múlt héten, miután megbeszélést folytatott az olasz belügyminiszterrel.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.