A főváros jövő héten egy „operatív tarifamegbeszélés” keretében egyeztet Lázár János minisztériumával – erről beszélt Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Népszavának adott interjújában.
A BKK vezérigazgatója szerint a Budapest-bérlet, valamint az agglomerációs megállapodás megszűntetése több évtizedes visszalépést jelentene a közösségi közlekedés terén, mivel az a dupla-bérlet megvásárlásának terhe mellett együtt járna a menetrendek összehangolásának, a szükséges pótlások, a jegyvásárlási lehetőség és a Futár-rendszer kiiktatásával.
„Ez nagyon rossz irány lenne. Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy ez ne történjen meg”
– jelentette ki Walter Katalin, hozzátéve, bár senkinek nem állhat érdekében ennek a helyzetnek az előidézése, „lehet, hogy éppen arról szól ez az egész, hogy a HÉV-szerelvények olyan rossz állapotban vannak, hogy egyszerűen nem képesek ezeket menetrendszerűen üzemeltetni.” Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a MÁV már korábban jelezte, hogy a kocsik rossz műszaki állapota miatt január 8-tól ritkítaniuk kell a HÉV-járatokat. Mint elmondta, ez az ügy szerint nem arról szól, hogy a megállapodások felmondása után a BKK eleshet a 12 milliárdos állami normatívától, az említett szolgáltatások ellenértékétől, hanem a budapesti közösségi közlekedésről, „amit nagy ütemben fejleszteni és integrálni kellene, nem tönkretenni.”
Mint ismert, A Budapest-bérlet körüli kavarás egy kiszivárgott minisztériumi tervezettel indult, amely értelmében január 1-től megszűnt volna többek közt a Budapest-bérlet is. A BKK nem sokkal később bejelentette, hogy sikerült megállapodni a MÁV-HÉV-vel és a Volánnal, és bár egyelőre csak átmenetileg, de minden maradhat úgy, ahogy eddig volt. Ezek után azonban a MÁV közleményben jelezte, hogy legkésőbb március 1-jén mégis biztosan megszűnik a Budapest-bérlet.
(Címlapképünkön: Bolla Tibor, Karácsony Gergely és Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója. Fotó: MTI/Bruzák Noémi)