A létszámhiány ellenére sem lesz szükség szolgáltatások korlátozására a BKV vezetője szerint

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. szeptember 19.

Belpol

Jelenleg több mint kétszáz dolgozó hiányzik.

A BKV-nál ugyan van létszámhiány, de az nem éri el azt a mértéket, amely bármiféle szolgáltatás korlátozását szükségessé tenné – mondta el a BKV vezérigazgatója egy hétfői háttérbeszélgetésen. Bolla Tibor közölte, a nyár folyamán olyan drasztikusan csökkent az autóbuszvezetők létszáma, hogy ha a tendencia folytatódott volna, akkor akár az a szolgáltatás korlátozását okozhatta volna. Ugyanakkor augusztusban ez a tendencia lelassult, és ha nem csökken tovább a járművezetői állomány, akkor zavartalanul fenntartható a szolgáltatás. Hozzátette: a BKV-nál 9500-an dolgoznak, jelenleg pedig több mint kétszáz dolgozó hiányzik

A társaság éves teljes energiaköltsége tavaly mintegy 20 milliárd forint volt, idén megközelíti a 40 milliárdot, és ha maradnak a jelenlegi árak, akkor Bolla Tibor szerint ez jövőre 65-70 milliárdra nőhet.  Az energiabeszerzésekről szólva a vezérigazgató elmondta, a BKV minden energiafajtát piaci áron vásárol, éves szerződésük van villamos energiára és gázra. Mint megyjegyezte, villamos energiát – a mostani árakhoz képest – "nagyon jó áron" vásárolnak. 

A beszélgetésen a közlekedési vállalat igazgatója arról is beszámolt, hogy a 3-as metró esetében jelenleg nincsen alkatrészhiány. Jövő nyárig egészen biztosan nem lesz gond, ugyanakkor dolgoznak azon, hogy az orosz beszerzési forrásokat más úton tudják kiváltani. Mindemellett közölte: a BKV többféle jogcímen érvényesíti követelését az orosz Metrowagonmash ellen, nem mondanak le semmiféle követelésről. Peresítették a követelésüket, és ez már több mint 23 millió euró tesz ki. Közölte azt is, jövő év második negyedévében a 3-as metró teljes vonalán megindulhat a forgalom.

Bolla Tibor arról is beszélt, vizsgálják, hogy tudnak télen kevesebb energiát felhasználni fűtésre. A BKV székházának felfűtése idén 160-170 millió forint lenne, ez az összeg tavaly 22 millió forint volt. Vizsgálják emellett azt is, hogy lehet-e épületrészeket, vagy esetlegesen időszakosan az egész épületet lezárni és máshonnan ellátni a feladatokat. 

A BKV vezérigazgatója a beszélgetésen úgy fogalmazott,

az állam „apránként kivonult” a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásból:

a nagyjából 200 milliárdos kiadásból 12 milliárdot vállal az állam, az utasoktól nagyjából 50 milliárd forintot folyik be, míg az összes többit a fővárosnak kellene „beletenni” . Hozzátette, ezzel önmagában nem lenne baj, de a főváros adóbevételei „nem maradnak a városban, hanem az államkasszába folynak”.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.