A Magyar Idők szerint Handó Tünde is elvetemült balliberális

  • narancs.hu
  • 2017. január 30.

Belpol

Hiszen a főellenségnek dolgozott.

Leleplezi a Magyar Idők az Eötvös Károly Intézetet, a Soros Birodalom zászlóshajóját! Most épp azzal, hogy már a 2010-es kormányváltás előtt támadta az akkor még nem létező NER-t – írja mai közleményében az Eötvös Károly Intézet.

„Már a 2010-es országgyűlési választások előtt egyértelmű balliberális pozíciót foglaltak el, és támadni kezdték a nemzeti-konzervatív oldalt: Mi fenyegeti a köztársaságot? címmel indítottak vitasorozatot” – idézi a közlemény a pártlap cikkét. „E vádat olvasva – folytatódik a közlemény –

szinte kötelező felidéznünk néhány nevet

az intézet által 2009-ben kiadott Mi fenyegeti a köztársaságot? szerzői közül, akik a Magyar Idők szerint elvetemült balliberálisok, szerintünk viszont kiváló, általunk nagyrabecsült szerzők”.

Az idézett nevek: Bitskey Botond, Handó Tünde, Horkay Hörcher Ferenc, Mráz Ágoston Sámuel, Schiffer András, Tölgyessy Péter, Sonnevend Pál.

Handó Tünde

Handó Tünde

Fotó: MTI-Máthé Zoltán

„Félreértés még véletlenül se essék! Az Eötvös Károly Intézet ma is megtiszteltetésnek tartja, hogy e kiváló szerzők elfogadták felkérésünket és együttműködtek annak feltárásában, hogy 2009-ben fenyegette-e valami a köztársaságot, és ha igen, miben állt a fenyegetés” – áll a közleményben, mely szerint

két eset lehetséges:

a Magyar Idők azt sem tudja, mit beszél, vagy pedig a Soros Birodalom mélyen beépült a konzervatív jobboldali értelmiségbe, illetve a NER hatalmi struktúráiba.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.