A pénz miatt maradt Tordai Bence a frakcióban Hadházy szerint

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 31.

Belpol

Hadházy Ákos szerint a frakciótagság gáz, Tordai Bence szerint azonban ők nemcsak elbábozzák a demokráciát.

"Kettejüknek kb. három millió okuk van rá. Ugyanis ennyi forinttal lenne kevesebb a fizetésük, ha az LMP illetve a Párbeszéd frakcióból távozva meg kellene válniuk a frakcióvezetői vagy bizottság elnöki másfél-másfél milliótól, amit ezekért a valódi plusz munkával nem járó pozíciók adnak a képviselői alapfizetéseken felül" – írta Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szombati Facebook-bejegyzésében, miért maradt Tordai Bence, valamint Keresztes László Lóránt a Párbeszéd, illetve az LMP frakciójában, miközben pártjukat elhagyták. Hadházy szerint "ez nagyon gáz, ezt ők is tudják, de azt is tudják, hogy annyi országos botrány volt csak az elmúlt hetekben, hogy ezen a kis emberi gyengeségen nem akad fent senki”. Bár szerinte ők nem tartoznak a legrosszabb politikusok közé, a "két kis sumákságban benne van minden abból, hogy miért tartunk itt".

Tordai Bence azonnal reagált Hadházy bejegyzésére. Azt írta, őt a legkevésbé sem a pénz vitte a politikába, hanem a változtatás lehetősége. "Számonkéred rajtam, hogy segítek elbábozni nekik, hogy demokrácia van, ezzel legitimálva a rendszert. Te 2016-ban, '18-ban és 22'-ben ugyanúgy felvetted a parlamenti mandátumodat (nagyon helyesen), ahogy mások is, ugyanúgy szavazol a törvényjavaslatokról, ahogy minden képviselő – de te, egyedüliként, mégsem vagy a bábszínház szereplője, a rendszer legitimálója – csak azért, mert nem szólalsz fel, és nem vállalsz tagságot bizottságban vagy akár ellenzéki frakcióban. Nem igazán értem” – tette hozzá.

A Párbeszéddel kapcsolatos fejlemények arra vezettek, hogy további két frakciótag, Berki Sándor és ő is arra jutott, hogy emberi, erkölcsi és politikai okokból is az lesz a legjobb, ha kilépnek a párjukból. Ez a frakcióban azt eredményezte, hogy immár a függetlenek vannak többségben, de más nem változott. „Maradtunk, akik voltunk, és folytatjuk azt a munkát, amit eddig vittünk – a frakció mint munkaszervezet pedig ennek az intézményi kerete, hasznos politikai eszköz. Ezért nem léptünk ki, és ezután sem fogunk, mert mi nem az ellenzéket, hanem a rezsimet akarjuk gyengíteni."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.