A rendőrség szerint nincs semmi gyanús Mészáros 338 milliárdos vasútépítési megbízásában

Belpol

Kilométerenként 56 milliárd forintért épül a Déli Körvasút, a Nemzeti Nyomozó Iroda szerint lehet tovább haladni.

Feljelentésként értékelte és a Nemzeti Nyomozóirodának továbbította Polt Péter legfőbb ügyész azt a levelet, melyben Mészáros Lőrinc közpénz százmilliárdokat felemésztő vasúti projektjéről faggatták.

Poltot Vadai Ágnes, a DK országgyűlési képviselője kérdezte: teljesen rendjén valónak látja, hogy  a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. 338 milliárd (!) forintért vállalta el a Ferencváros és Kelenföld pályaudvar közötti, hat kilométeres vasúti pálya bővítését?

Ez akkora összeg – idézte a G7 portál témában írt cikkét Vadai – amennyiből Wien Hauptbahnhoft-ot, azaz a Bécsi Főpályaudvart is fel lehetett építeni, mélygarázzsal, buszpályaudvarral, száz kilométeres sínhálózattal és plázával együtt

Mészárosék kilométerenként 56 milliárd forintért dolgoznak az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.

A G7-nek nyilatkozó szakértők úgy gondolták, egy ilyen munka legfeljebb 30-50 milliárd forintba kerülhet. A tizedesjegynyi különbség ugyanakkor nem keltette fel a rendőrség figyelmét: Polt Péter válasza szerint az NNI bűncselekmény gyanújának hiányában visszautasította a feljelentést.

A túlárazottnak tűnő megbízás kapcsán Arató Gergely (DK) és Kocsis-Cake Olivio (Párbeszéd) is próbálkoztak válaszokat kicsikarni a kormányból; érdeklődésüket Orbán Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára hárította rutinosan.

Orbán arról válaszlevelében arról írt, hogy a Déli Körvasút beruházás az elmúlt több mint 100 év legnagyobb vasútfejlesztése Magyarországon, a G7 által közölt szakértői nyilatkozatok pedig túlzóak. Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy összesen hét vasúti híd is épül a vasút mentén, több mint 5 kilométer hosszú új vasbeton támfallal együtt – azt viszont nem tette hozzá, hogy hídépítés munkáját nem Mészáros vállalata, hanem az állami megrendelésekkel szintén jól kitömött, Szíjj László érdekeltségébe tartozó Dunaaszfalt Zrt. végzi, közel 36 milliárd forintért.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.