A szegedi önkormányzatnak kell megoldania a közlekedést a BYD-gyárhoz

  • narancs.hu
  • 2024. február 1.

Belpol

Eközben több forrást von el a várostól az állam, mint amennyivel a közösségi közlekedést támogatja.

Nem számít állami támogatásra Szeged városa, pedig több száz millió forintba is kerülhet, hogy a leendő BYD elektromosautó-gyárat el lehessen érni a városi tömegközlekedéssel – írja a Telex.

De nem csak ez terheli a várost a BYD betelepülésével kapcsolatban. Az önkormányzat végezteti el az építkezések előtt kötelező régészeti feltárást, és a terület lőszermentesítését is.

Mivel az üzem zöldmezős beruházásban épül meg,  a helyi vonalhálózatot bővíteni kell. Nagy Sándor alpolgármester szerint fel kell majd mérni az igényeket, hogy milyen kapacitással közlekedjenek ide a járatok. Három-négy év múlva változhat a munkaerő létszáma is, ami a közlekedési igényeket is módosíthatja.

Idén Szegedtől 4 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást szed be az állam, ráadásul ha a BYD-nagyberuházást „különleges gazdasági övezetté” nyilvánítják, akkor az adóbevétel is a jelenleg fideszes megyei önkormányzaté lehet. Miközben Szeged közösségi közlekedése egy évben 10,7 milliárd forint, ebből csak 0,8 milliárdot hozott az állami támogatás.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.