A szegedi önkormányzatnak kell megoldania a közlekedést a BYD-gyárhoz

  • narancs.hu
  • 2024. február 1.

Belpol

Eközben több forrást von el a várostól az állam, mint amennyivel a közösségi közlekedést támogatja.

Nem számít állami támogatásra Szeged városa, pedig több száz millió forintba is kerülhet, hogy a leendő BYD elektromosautó-gyárat el lehessen érni a városi tömegközlekedéssel – írja a Telex.

De nem csak ez terheli a várost a BYD betelepülésével kapcsolatban. Az önkormányzat végezteti el az építkezések előtt kötelező régészeti feltárást, és a terület lőszermentesítését is.

Mivel az üzem zöldmezős beruházásban épül meg,  a helyi vonalhálózatot bővíteni kell. Nagy Sándor alpolgármester szerint fel kell majd mérni az igényeket, hogy milyen kapacitással közlekedjenek ide a járatok. Három-négy év múlva változhat a munkaerő létszáma is, ami a közlekedési igényeket is módosíthatja.

Idén Szegedtől 4 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást szed be az állam, ráadásul ha a BYD-nagyberuházást „különleges gazdasági övezetté” nyilvánítják, akkor az adóbevétel is a jelenleg fideszes megyei önkormányzaté lehet. Miközben Szeged közösségi közlekedése egy évben 10,7 milliárd forint, ebből csak 0,8 milliárdot hozott az állami támogatás.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Önarckép feketével

  • - turcsányi -

Ha van igazság a földön, Bert Schneiderből hétcsillagos hollywoodi aranyifjú válik. Egy léha, semmirekellő alak a sztárjelöltek örökké vidám, szőke és bikinis karéjában, a nyitott tetejű sport Mercije oldalának támaszkodva, golfhoz öltözve néz el a távolba, s számolja Los Angeles mindig felhőtlen egén az angyalokat.

Kiszámolós

Ha Ed Sheerannek van harminc kamionja, hat pengető alakú óriáskivetítője, öt saját fejlesztésű looper pedálja a forgószínpad öt különböző pontján, és 135 percet játszik – saját állítása szerint – nagyjából 70 ezer embernek, akkor hány keringős lüktetésű balladát játszhat el?

Az egyedüli boldogság

  • Balogh Magdolna

A dán írónő (1917–1976) bő öt évtizeddel ezelőtt befejezett, 1967 és 1971 között írt ön­életrajzi trilógiája azt az utat mutatja meg, ahogyan egy szegény sorsú, munkáskörnyezetben felnőtt lányból ismert és népszerű, számos díjjal kitüntetett szerző válik.

Térerő

A modern nagyváros az ipari forradalom következménye; a korábbiaktól gyökeresen eltérő termelési struktúra nyomán alakult ki az a térszövet, amelyben az európai civilizáció máig élni, bár lassan inkább csak túlélni próbál.

A vasutasok kérték

Talán Stephenson óta nem fordult elő, hogy egy működő vasúttársaság arra biztatta volna utasait, hogy ne vegyék igénybe a szolgáltatásait.

Magyar western fűnyíróval

Ha azt mondom, vásári bábjáték, azt mondod, Vitéz László. És persze Kemény Henrik. A műfaj magyarországi történetének meghatározó alakjai máig ott állnak minden, e hagyományt követő előadás mögött.

Veszélyes álmok

  • Eörsi Mátyás

Mire gondol az olvasó, ha azt hallja: „Zöld, biztonságos, versenyképes”? Vagy ezt: „Helyreállítás, erő és a hovatartozás érzése”? Esetleg ezt: „Együtt. Ellen­álló. Európa.”?