A szegedi önkormányzatnak kell megoldania a közlekedést a BYD-gyárhoz

  • narancs.hu
  • 2024. február 1.

Belpol

Eközben több forrást von el a várostól az állam, mint amennyivel a közösségi közlekedést támogatja.

Nem számít állami támogatásra Szeged városa, pedig több száz millió forintba is kerülhet, hogy a leendő BYD elektromosautó-gyárat el lehessen érni a városi tömegközlekedéssel – írja a Telex.

De nem csak ez terheli a várost a BYD betelepülésével kapcsolatban. Az önkormányzat végezteti el az építkezések előtt kötelező régészeti feltárást, és a terület lőszermentesítését is.

Mivel az üzem zöldmezős beruházásban épül meg,  a helyi vonalhálózatot bővíteni kell. Nagy Sándor alpolgármester szerint fel kell majd mérni az igényeket, hogy milyen kapacitással közlekedjenek ide a járatok. Három-négy év múlva változhat a munkaerő létszáma is, ami a közlekedési igényeket is módosíthatja.

Idén Szegedtől 4 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást szed be az állam, ráadásul ha a BYD-nagyberuházást „különleges gazdasági övezetté” nyilvánítják, akkor az adóbevétel is a jelenleg fideszes megyei önkormányzaté lehet. Miközben Szeged közösségi közlekedése egy évben 10,7 milliárd forint, ebből csak 0,8 milliárdot hozott az állami támogatás.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Négy hidat elfoglaltak a tüntetők Budapesten

  • narancs.hu

A Hadházy Ákos által meghirdetett több ezer fős tüntetés a gyülekezési jog korlátozása ellen véget ért az Erzsébet hídnál, a résztvevők azonban továbbmentek a Margit, a Petőfi és a Szabadság hídra.   

Egy szatyor fing-e vagy?

Ebben az országban alighanem Sulyok Tamásnak lenne a legtöbb esélye szabad embernek lenni, és visszautasítani azt a dilemmát, amit ez a rendszer a magyar népnek kínál.