A szegedi önkormányzatnak kell megoldania a közlekedést a BYD-gyárhoz

  • narancs.hu
  • 2024. február 1.

Belpol

Eközben több forrást von el a várostól az állam, mint amennyivel a közösségi közlekedést támogatja.

Nem számít állami támogatásra Szeged városa, pedig több száz millió forintba is kerülhet, hogy a leendő BYD elektromosautó-gyárat el lehessen érni a városi tömegközlekedéssel – írja a Telex.

De nem csak ez terheli a várost a BYD betelepülésével kapcsolatban. Az önkormányzat végezteti el az építkezések előtt kötelező régészeti feltárást, és a terület lőszermentesítését is.

Mivel az üzem zöldmezős beruházásban épül meg,  a helyi vonalhálózatot bővíteni kell. Nagy Sándor alpolgármester szerint fel kell majd mérni az igényeket, hogy milyen kapacitással közlekedjenek ide a járatok. Három-négy év múlva változhat a munkaerő létszáma is, ami a közlekedési igényeket is módosíthatja.

Idén Szegedtől 4 milliárd forint szolidaritási hozzájárulást szed be az állam, ráadásul ha a BYD-nagyberuházást „különleges gazdasági övezetté” nyilvánítják, akkor az adóbevétel is a jelenleg fideszes megyei önkormányzaté lehet. Miközben Szeged közösségi közlekedése egy évben 10,7 milliárd forint, ebből csak 0,8 milliárdot hozott az állami támogatás.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.