Átvette a Pesti Srácok stábját a kormánypropaganda legnagyobb kiadója

  • narancs.hu
  • 2024. július 3.

Belpol

Huth Gergely és társai produkciója mostantól összekerül az Origóval és a Magyar Nemzettel.

Július elsejétől átvette a Pesti Srácok stábját az Origo kiadójaírja a Media1. Ez azt jelenti, hogy a magyarországi kormánypropaganda egyik fontos szócsöve már névleg sem igazán önálló, hiszen az ilyen tartalmú kiadványokat összefogó Közép Európai Sajtó és Média Alapítványhoz, ismertebb nevén KESMA-hoz tartozó Mediaworks Hungary Zrt. alá kerülnek. 

A Media1 információ szerint ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Pestisracok.hu kiadói jogai a Vaszily Miklós tulajdonában lévő Media Vivantis Zrt.-nél maradnak, de a tartalomgyártást már a KESMA-hoz tartozó Mediaworks Hungary Zrt. végzi, aminek központi szerkesztőségéből most is jelentős részben van ellátva a vidéki sajtótól kezdve a Magyar Nemzetig minden a kormány üzenetének terjesztésére tartott kiadvány. Jogi értelemben ez nem tulajdonosváltás, a a Media Vivantis Zrt. gyakorlatilag kiszervezte a Mediaworksnek a tartalom előállítását.

Vaszily Miklós a változásokat azzal magyarázta, hogy a Media Vivantis a műsorgyártásra kíván fókuszálni, és tőlük „profilidegen” volt a Pesti Srácok működtetése.

A többek között a Mandinert, a Borsot vagy a HírFM-et kiadó Mediaworks számára az egyik fő bevételi forrást az állami szféra hirdetései jelentik.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.