Az Orbán-család kúriája egyre csak épül, miközben a legtöbbeknek a napi megélhetés is kérdéses

  • narancs.hu
  • 2020. április 27.

Belpol

Kinek, mi.

"Miközben százezrek munkahelye és megélhetése kerül egyik napról a másikra veszélybe, az Orbán család hatvanpusztai kúriáján gőzerővel folytatódik az elképesztő építkezés" - írta meg közösségi oldalán Hadházy Ákos.

A bejegyzés szerint az eddigieknél is nagyobb volumenű föld alatti munkálatok kezdődtek az Orbán-család birtokán, a Felcsúthoz közeli Hatvanpusztán.

Hadházy információi szerint Orbánék mélygarázsra és gazdasági porta építésére kértek és kaptak építési engedélyt, ehhez képest már komoly építkezés nyomai láthatóak, ráadásul a politikus szerint nem mellékesen műemlékvédelmi szempontból is aggályosak a munkálatok.

Hadházy learása szerint az eddigi engedélyekhez képest, jelenleg

  • a két, emeletes kúriaépület szinte teljesen kész
  • az összesen kb 1000 nm-es három föld alatti terem (mélygarázs?) és a tőlük az egyik kúriához vezető alagút elkészült
  • a ledózerolt műemlék istálló helyén egy az eddiginél is grandiózusabb föld alatti létesítmény készül (benne két medence?)
  • felépült egy kertészlakás (vagy ez a „gazdasági portaépület”, amire az engedélyt kapták?), tőle nem messze egy ismeretlen célú, kb. 100 nm területű föld alatti építmény (pince?) kezdeménye látszik.

Hadházy hozzáteszi, hogy miközben egyre többek alól csúszik ki a talaj, Orbán családja milliárdos osztalékokat vesz ki a kőbányákból, amely  bizonyítottan a Mészáros által nyert közbeszerzésekre szállítják a követ.

Hadházy tiltakozásképp autós demonstrációt hirdet hétfő délután 17 órakor a Lánchídnál, ahol közös dudálásra kéri résztvevőket.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.