Ezerrel pörög a propagandagépezet, megy, megy, meg nem áll. Legutóbb júniusban kötött 25 milliárd forintos keretszerződést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH), ebből 18,7 milliárd forintnyi megbízás már el is ment mindenfélére – írja a 24.hu.
A legfontosabb kommunikációs célnak, úgy tűnik, a Sargentini-jelentés ellen fellépő szeptemberi kampányt tartották, ugyanis erre költötték a legtöbbet: 5,9 milliárd forintot. A legnagyobb tételek között szerepel a Magyar Turisztikai Ügynökség 4,5 milliárdos, illetve az Államadósság Kezelő Központ 1,4 milliárd forintos megbízása.
Mindezeket, ahogy írják, 2014 óta központosítottan a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó NKH-n keresztül bonyolítják. A folyamat szerint a nagy állami tulajdonú cégek, mint a Magyar Posta, a MÁV vagy a Magyar Turisztikai Ügynökség nem írhatnak ki saját közbeszerzést, hanem a szükséges kommunikációs feladatokra az NKH talál ügynökségeket. A cél e centralizálással a költséghatékonyság volt, ehhez képest tavaly minden eddiginél több pénzt, több mint 66 milliárd forintot tolt bele a kormány propagandába.