Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Bloomberg értesülései szerint a magyar állam várhatóan 4 milliárd euróért veheti meg a Budapest Airportot. A vételárat az állam mellett egy reptérüzemeltető cég fizetné ki, így Magyarország egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül 51 százalékos tulajdonrészt szerezne, a maradék 49 százalék pedig az üzemeltető társasághoz kerülne.
A legújabb fordulat az üzlet körül, hogy a hvg.hu a Vsquare pénteki hírlevelére hivatkozva arról írt, végre kiderülhetett, hogy konkrétan melyik reptérüzemeltető lesz a vásárló partner, sőt a beszámoló további érdekes részleteket is elárult a tranzakció eredeti terveiről. A hírlevél meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írja,
Orbán Viktor elsődlegesen kínai és katari partnereket szeretett volna bevonni a bizniszbe, „nyugati nyomás” hatására azonban arra kényszerült, hogy elvesse ezt az ötletet.
A források szerint ezután a francia diplomácia lépett fel közvetítőként, és közbenjárásukkal a Vinci Airports nevű, ugyancsak francia cég lett az, amely beleegyezett, hogy a magyar állammal közösen vásárolja meg a Budapest Airportot. A cég jelenleg 65 repteret üzemeltet 12 országban. A Vsquare értesülése szerint meglepő módon a francia társaság lesz a reptér kisebbségi tulajdonosa, noha ők nagyobb összeggel járulnak hozzá a vásárláshoz. Igaz, az üzemeltetés mellett menedzsmenti jogokat is szereznek.