Ahogy arról korábban beszámoltunk egy javaslat szerint megszüntetik a Balatoni Hajózási Zrt. vitorláskikötői üzletágát, a vitorláskikötőket bérbe adják 2021-től, erre pedig pályázatot írnak ki. Felülvizsgálták a személyhajózási tevékenységet is: több járat megszűnik, négy közforgalmú hajókikötőt kivonnak a forgalomból, ezeket az ingatlanokat eladják, nevezetesen a balatonkeneseit, a csopakit, a balatonudvarit és a balatonakalit.
Miközben mindenki a járványra figyel, óriási bizniszre készül a NER a Balatonnál
Megszüntetik a Balatoni Hajózási Zrt. vitorláskikötői üzletágát: erről a javaslatról szavaz a jövő hónapban a tavaly állami többségű tulajdonúvá lett társaság közgyűlése - értesült a Narancs.hu. A Narancs.hu birtokába került javaslatban az áll, hogy a „főtulajdonos rendelkezése alapján" tekintette át a zrt. igazgatósága a BAHART jövőbeni működését és állt elő javaslataival.
A tervek láttán kiakadtak a balatoni önkormányzatok is. „A Bahart Zrt.-ben tulajdonosként – részvényesként – bent maradó balatoni önkormányzatok számára kiemelten fontos feladat, hogy a társaság egyben maradjon annak vagyonával, tevékenységével, működési struktúrájával, a meglevő személykikötő-, illetve vitorláskikötő-hálózat maradjon a cégben, hiszen ez biztosítja a Balaton egészének megközelítését, azon való közlekedést, ami a turizmus elengedhetetlen feltétele” - fogalmaz a Lombár Gábor balatonfenyvesi polgármester, a balatoni polgármestereket tömörítő Balatoni Szövetség elnöke által jegyzett állásfoglalás.
A fideszes polgármesterek is kiakadtak a kormány balatoni kiárusítási tervein
Közben Rogán Antal államtitkára azt hangoztatja, a balatoni településeknek lett volna lehetőségük a hajózás fejlesztésére, de már késő, most az állam jön. A balatoni önkormányzatokat hibáztatta Fónagy János, a nemzeti vagyonért felelős államtitkár a parlamentben, amiért „hagyták", hogy állami tulajdonba kerüljön a balatoni hajózási társaság.
Ma pedig már biztos, hogy magánkézre kerülhet számos értékes ingatlan, kemping és kikötő. A szerdai közgyűlésen ugyanis megszavazták a tervezetet – írja az index.hu.
Ennek értelmében a Bahart
- Megválik vitorláskikötőinek üzemeltetésétől, de maguk a területek a cégnél maradnának, azonban az azokon lévő épületek a bérlőhöz kerülnének.
- Eladják Csopak, Balatonakali, Balatonkenese és Balatonudvari közfogalmú kikötőjét.
- Továbbá eladják a Hotel Mólót, és a balatonszemesi Hattyú és a balatonboglári Sellő kempingeket.
- Öt hajót kivonnak a forgalomból, megszűnik hat menetrend szerinti és négy sétahajó járat.
Itt a friss Narancs!
Nyissa ki bátran! Próba, szerencse: Mire számíthatunk a járványügyi lazítások után? Matematikus, fizikus, hálózatkutató szakértők segítenek megérteni a várható kimeneteleket. Jótékonykodás vagy biznisz? Kína is csak egy kis szeretetre vágyik! A maszkdiplomáciáról és a propagandáról Luke Patey first class külpolitikai elemzőt B. Simon Krisztián kérdezte. (Spoiler: hiába.)