Elképesztő cinizmussal indokolta meg a kormány, miért nem ad pénzt az Átriumnak

  • narancs.hu
  • 2019. december 31.

Belpol

Úgynevezett forráshiány.

Facebook-oldalán hozta nyilvánosságra az Átrium Színház az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőtől érkezett, a támogatási kérelmük elutasításáról szóló levelet tegnap.

A levélben az EMET a forráshiányt jelöli meg az elutasítás indokaként, ami az Átrium szerint az elmúlt napok pénzosztásról szóló híreinek fényében "túlmegy minden határon."

Tegnap mi is megírtuk, hogy a Köves Slomó-féle EMIH után mások mellett a PIM és a 17. kerületi önkormányzat is kapott az elvileg előadó-művészeti szervezeteknek fenntartott támogatási alapból.

Jutott egy kis kultúrtao-kompenzáció a Petőfi Irodalmi Múzeumnak és a XVII. kerületi önkormányzatnak is

A most szétosztott támogatás nagyjából egy éven keresztül fedezni tudná az összes magyar független színház működési költségét. Félmilliárd forintot kapott Rákosmente önkormányzata, 415 milliót pedig a nemrég kormánypárti irányba állított Petőfi Irodalmi Múzeum abból az összegből, amelyre a kormány saját pályázati kiírása szerint is csak azok az előadó-művészeti szervezetek pályázhattak volna, amelyek már eddig is jogosultak voltak a kultúrtao nevű támogatási formára - adta hírül az az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (EMET) oldalán megjelent információkra hivatkozva.

Az Átrium vezetőivel készült interjúnk az intézmény helyzetéről itt olvasható:

„Legyen világos, kivégezték" - Az Átrium vezetői színházuk sorsáról

A fővárosi színházi élet egyik legérdekesebb magánszínházas projektjének lett vége azzal, hogy a kormány villámgyorsan eltörölte a taorendszert: az Átrium költségvetéséből százmilliók hiányoznak, elküldték alkalmazottaikat, eltemettek két előadást. De maradnak, amíg lehet. Magyar Narancs: Produkciós cégként, majd 2017 szeptemberétől az Átrium üzemeltetőiként a kezdetektől magánszínházban és pénzügyileg megtérülő projektekben gondolkoztatok, befektetőktől kértetek pénzt - keresni akartatok, de csak azért, hogy új darabba fektethessétek a pénzt.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre. 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.