Hajós András: Magyarországon régóta nincs rend. És a rendbontók nem azok, akik az utcán vannak

  • Gera Márton
  • 2018. december 19.

Belpol

A zeneszerző–humorista szerint az Orbán-rezsim egyik legnagyobb trükkje az a hazugság, hogy „de legalább rend van”.

„Sokan kérdeznek engem, minek megyek ki a tüntetésekre? Mit lehet ezzel elérni? Sok mindenre jó egy tüntetés, a düh kiadásától, az ellenzéki politikusok brandépítésén át, a törvényhozás befolyásolásáig” – írja legújabb Facebook-posztjában Hajós András.

A zeneszerző–tévés személyiség szerint az Orbán-rezsim egyik legnagyobb trükkje az a hazugság, hogy de legalább rend van. „Hogy persze csibészek ezek is, de legalább rend van. Hogy hát tényleg gazdagodnak, meg jó-jó lenyúlnak mindent, kedvükre farigcsálják az alkotmányt, arrogánsak, de legalabb rend van. Az emberek meg szeretik a rendet. Hát nincs rend. És ha sokan, sok tüntetésen ott vagyunk hangosan, akkor ez látszik is. Magyarországon régóta nincs rend. És a rendbontók nem azok, akik az utcán vannak.”

Hajós Andrással legutóbb tavaly májusban, a CEU-tüntetések idején beszélgettünk, interjúnkat itt olvashatják:

„Színpadra fogom hívni Gyurcsányt, Vonát, Hadházyt"

Azon az átadón szólt be a Tv2-nek, ahol épp a csatorna műsorával nyert díjat. Nemrég tüntetéseken láttuk többször, ahol Gyurcsány után Orbántól kérte, hogy mondjon le. Gyurcsánnyal kapcsolatban pedig már arra utal, lehet, rehabilitálnunk kéne. Magyar Narancs: Legfrissebb médiaszerepléseid sora azzal kezdődött, hogy a bringáddal feltűntél az egyik tüntetésen, és olyanokat mondtál, hogy véget ért a fásultság korszaka, meg szeretnéd, hogy Orbán lemondjon.

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.

Egyszerű világpolgár, hídépítő

  • Mártonffy Marcell

Észak-amerikai pápára senki sem számított. Íratlan szabály volt – állítják bennfentesek –, hogy jezsuita és amerikai szóba sem jöhet. A szilárd alapelv egyik fele 2013-ban, másik fele 2025. május 8-án dőlt meg. A Chicago környékéről származó Robert Francis Prevost bíboros a megbízható szakértők listáján sem szerepelt a legesélyesebbek között. A fehér füst azonban meglepően hamar előgomolygott a Sixtus-kápolna ideiglenes kéményéből.