Halálos baleset után az úttestet javasolják a kerékpárút helyett

  • narancs.hu
  • 2021. július 10.

Belpol

A Szegedbicaj közösség akkor is tiltakozott, amikor a magyar-szerb határon átvezető bicikliút elkészült.

„Ez a kerékpárút jelenleg nem biztonságos, nem szolgálja a közlekedőket, egy ostoba, és drága hiba volt így megépíteni. Jelen állapotában nem lenne szabad járműforgalomra használni, le kéne zárni. A bicajosoknak azt javasoljuk, hogy NE HASZNÁLJÁK a szabálytalan, veszélyes bicajutat, hanem menjenek az egyenes, jó állapotú, és prímán megvilágított úttesten!” – olvasható a Szegedbicaj nevű Facebook-közösség július 8-i bejegyzésében, amely egy halálos kerékpáros baleset tanulságait összegzi a kerékpározók szemszögéből. 

A Szeged és a vajdasági Törökkanizsa belvárosát összekötő, Szeged-Szőregen,  Tiszaszigeten és Újszentivánon is áthaladó kerékpárútról van szó, amely 2012 őszére készült el. A szőregi szakaszon július 4-én, vasárnap éjjel fél kettő előtt egy kerékpáros az egyik kanyarban fának ütközött és meghalt. 

A Szegedbicaj bejegyzése szerint tudni lehetett, hogy ezen a helyen baleset következik be, mert ez a kerékpárút „egy rossz vicc, amin a helybéliek sem nevetnek, de a helyismerettel nem rendelkezők pláne nem”.

A közösség a kerékpárút elkészültekor felsorolta az észrevételeit. Most rekonstruálta, mi történhetett. Eszerint a biciklis Szeged felé haladhatott, és ahogy egy kanyarban kikerülte az útjába kerülő villanyoszlopot,  ráhajthatott egy szegélykősorra, emiatt elveszíthette uralmát a bicikli felett, így csapódhatott a fának.

A bejegyzést több mint százötvenen osztották meg, más csoportokban is. Egy hozzászóló azt írja, hogy olyan lámpát kell használni, ami tisztességesen megvilágítja az utat a jármű előtt. A Szegedbicaj válasza szerint kipróbálták erős biciklilámpával is azt az útszakaszt, és az a meredek padka „csak az utolsó pillanatban jelent meg a fénykörben, itt 20 km/h-nál már semmi esély elkerülni a balesetet. Azt se feledd, hogy ilyenkor nem csak mereven az előtte lévő utat nézi az ember, hanem a villanyoszlopot, amit kikerül, a körülötte lévő forgalmat, kisebb történések vonhatják magukra a figyelmét, egy kikanyarodó autó, egy felbőgő motor, egy nyiló kapu stb.”

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Újra ingyenes egyetemi kurzusokat kínál a Bibó István Szabadegyetem, nem csak egyetemistáknak

  • narancs.hu

Négy izgalmas, mindenki számára elérhető közéleti, politikai és társadalmi kurzussal indul a CEU Bibó István Szabadegyetem idei szemesztere. Boncasztalra kerülnek a balatoni infrastrukturális beruházásokat övező dilemmák, a választások apropóján az orbáni rendszer leváltásának lehetőségei és veszélyei, a szegénység sokszínű magyar arca és a gyerekvállalási, gyereknevelési kérdések az állami beavatkozások függvényében.

Mit reméljünk az áfacsökkentéstől?

A nyugdíjasok a magas áfa miatt kapják a 30 ezer forint értékű vásárlási utalványt a miniszterelnök szerint. Ez azonban azt is jelentené, hogy alacsonyabb forgalmi adó esetén csökkennének az árak, ami viszont így nem állja ki a tapasztalat próbáját. A tíz évvel ezelőtti hazai és egyéb külföldi áfamérséklések hatásai vegyes képet mutatnak.

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.