Huszonnégy órás sztrájkba kezdtek Makón

Belpol

A munkabeszüntetés után tárgyalnak újra a vezetéssel a gumigyáriak.

Huszonnégy órás munkabeszüntetésbe kezdtek a dolgozók szerdán délután kettőkor a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában. A Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) sztrájkbizottsága és a csatlakozók jobb munkakörülményeket szeretnének elérni.

Az üzem a Continental-csoporthoz tartozik. A nagyvállalat kommunikációs vezetője, Hornyacsek Zoltán a Narancs.hu-nak azt írta, a kft. szeretne megállapodni a dolgozókkal, mert a sztrájkhelyzet „üzleti károkat okoz”,

de továbbra sem szeretne külön egyezséget kötni az MGSZ-szel, csak a három szakszervezettel együtt akar tárgyalni a kollektív szerződésről.

A dolgozók jogait tiszteletben tartja, tudomásul veszi a sztrájkot, és „ezen átmeneti időszakban is folyamatosan biztosítja a viták tárgyát képező juttatásokat” – írta a kommunikációs vezető.

A felek legközelebb csütörtökön, a sztrájk után, délután fél 3-tól ülnek újra tárgyalóasztalhoz.

Az MGSZ titkára, Hajdú Roland az MTI-nek nyilatkozva emlékeztetett, a vállalat tavaly nyáron egy 23 éves kollektív szerződést mondott föl, arra hivatkozva, hogy elavult. Azt is mondta, a sztrájktörvény szerint sztrájk nem irányulhat kollektív szerződés kikényszerítésére – az MGSZ nem is ezt akarja közvetlenül, hanem a nyomásgyakorlással konkrét követeléseiknek szeretnének érvényt szerezni.

A múlt heti figyelmeztető munkabeszüntetést követő nyolc órás sztrájk támogatottságáról eltérő adatokat közölt az MGSZ és a Contitech.

A szakszervezet szerint „a számháborúnak” nincs értelme.

Kérték a munkaerő-kölcsönző céggel kapcsolatban álló kollégákat, hogy bár voltak közöttük is, akik csatlakoztak volna, ne sztrájkoljanak, mert nekik olyan szerződésük van, hogy bármikor indoklás nélkül felmondhatnak nekik. A makói üzem működése jórészt azon múlik, hogy a kazánnál és az extrudernél dolgoznak-e. Mivel mindkét munkaállomáson nagy a sztrájk támogatottsága, ez kihat az egész üzem működésére – és valóban érzékenyen érinti a kft.-t.

A sztrájkolók mellett a győri Audi-gyárban dolgozók érdekképviselete is kifejezte szolidaritását, és információink szerint a Continental szegedi üzemének munkásai is támogatják a makóiakat.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.