Budapesten találkoztak szeptember végén, október elején az Európai Unió tagállamainak oktatásért felelős politikusai, kiegészülve Norvégia, Liechtenstein, Svájc és az Európai Bizottság küldötteivel.
A hvg360 beszámolója szerint az esemény hivatalos leírásában az szerepel, a résztvevők láthatták „a magyarországi köznevelési intézmények mindennapjait”.
A külföldi oktatási szakemberek Budapest II. kerületében tényleg megnézték a Csík Ferenc Gimnáziumot, a Kadarka utcai óvodát, valamint a Gyermekek Házát, amely az egyetlen állami fenntartású alternatív iskola.
A lap megkérdezte a Belügyminisztériumot, mi alapján vitték a delegációt pont ezekbe az intézményekbe, és tényleg az volt-e a cél, hogy bemutassák a magyar oktatást a maga teljességében.
A tárca azt felelte, a programot egyeztették az Európai Bizottsággal, és figyelembe vették, hogy a résztvevők csak két napot töltöttek Budapesten. Kevés idő volt intézménylátogatásra és az azzal kapcsolatos utazásra. „Az intézmények összességükben reprezentálták az óvodai nevelést, az általános iskolai, valamint a gimnáziumi oktatást” a minisztérium szerint.
A tanácskozásnak az volt a célja, hogy megbeszéljék a jó gyakorlatokat három témakörben. Ezek: „a köznevelési rendszerek ellenállóképességének megerősítése a digitalizációnak köszönhetően”, „a fenntarthatóság, klímatudatosság fejlesztésével járó köznevelési feladatok”, valamint „a köznevelés nevelő funkciójának erősítése”.
A tanácskozáson Rétvári Bence, a Belügyminisztérium miniszterhelyettese többek közt arról beszélt, hogy „Magyarország magas színvonalú gyakorlatokkal rendelkezik a köznevelési prioritásként meghatározott témakörökben”. Maruzsa Zoltán oktatásért felelős államtitkár pedig úgy vélte, Magyarország „célja
egy még inkább esélyteremtő, befogadó, versenyképes, magas színvonalú oktatási rendszer
létrehozása, amelyben a következő generáció valódi értékeket és olyan tudást szerezhet, amely segíti őt az életben”.